کد خبر : 160182
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 نوامبر 2019 - 9:37

ارجمند: مته به خشخاش نگذارید!

ارجمند: مته به خشخاش نگذارید!

داریوش ارجمند بازیگر سریال ستایش ۳ به انتقادات مطرح شده در نشست مطبوعاتی این سریال واکنش نشان داد.

نشست خبری فصل ۳ سریال ظهر امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

داریوش ارجمند، قربان نجفی، مهدی میامی، امید علیمردانی از بازیگران این مجموعه به همراه آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده و سعید سلطانی کارگردان در این نشست حاضر بودند.

در ابتدای  این نشست که با حدود یک ساعت تاخیر برگزار شد زرین کوب با اشاره به تماس‌های تلفنی مردمی با عوامل با مرکز ۱۶۲ که پیش از این نشست رقم خورد، موضوع اغلب این تماس‌ها را پرسش مردم از ساخت سری چهارم این سریال عنوان کرد.

سلطانی در پاسخ به این پرسش که  چرا شخصیت محمد با بازی مهدی سلوکی در فصل سه منفعل بود؟ بیان کرد: محمد یک از بهانه‌های اصلی فصل سوم برای نزدیک‌شدن حشمت فردوس و ستایش است. وجود محمد اسباب حرکت دوباره فردوس و انعطاف ستایش برای گذشتن از پیشینه‌اش با فردوس است. به نظرم محمد از ارکان قصه این سری بود و اینکه دیالوگش کم است را دلیل انفعال این شخصیت نمی‌دانم.

نشست خبری عوامل فصل سوم سریال ستایش

این کارگردان ضمن بیان اینکه من خودم با شعر تیتراژ پایانی سریال درگیر شدم و به نظرم مناسب آمد، اظهار کرد: صدای مظفری در تیتراژ انتهایی ویژگی‌هایی داشت که همه را با خودش درگیر کرد. همین که کلیپ‌های طنز و جدی درباره تیتراژ انتهایی ساخته شد اتفاقاً نشان‌دهنده درگیر شدن مخاطبان با آن بود.

وی  درباره حاشیه‌ها و کلیپ های طنزی که در ارتباط با  تیتراژ سریال در فضای مجازی مطرح شدنیز اظهار کرد: ما سعی کردیم از خواننده جوان استفاده کنیم و ترانه به محتوا نزدیک باشد.درباره شوخی‌هایی هم که در فضای مجازی با این مجموعه انجام شد باید بگویم شوخی‌ها همیشه در همه جا بوده است. کدام موضوع سیاسی را دیده‌اید که مردم با آن شوخی نکرده باشند. مردم ما با هر چیزی که درگیر می‌شوند برایش طنز می‌سازند.

سلطانی با رد این موضوع که در ستایش سه شاهد خشونت فراوان بوده ایم گفت: بین سیاه‌نمایی و نشان دادن شخصیت‌های داستان تفاوت‌هایی وجود دارد. ما خودمان به شدت مخالف سیاه‌نمایی هستیم و قصد این کار را هم نداشتیم.  سریال‌هایی ساخته شده که رنگ تیرگی به مردم تزریق می‌کنند اما خروجی ستایشفداکاری و ایثار و بخشش بود. شخصیت «ستایش» با عبور از تیرگی های گذشته توانست به این جایگاه برسد. بخشندگی حشمت فردوس در بخش‌های پایانی کار نمونه این اتفاق است؛ بنابراین نگاه مثبت به مجموعه وجود داشته و به نظرم از این حیث (خشونت و سیاه‌نمایی) مجموعه «ستایش» را مبرا بدانید.

وی درباره میزان بازتولید صحنه‌های خشونت‌بار در مجموعه «ستایش» نیز گفت: درجه‌بندی سنی چیزی است که تلویزیون باید به آن توجه داشته باشد. اما با توجه به اینکه «ستایش» طیف گسترده‌ای از مخاطبان جامعه را دربرمی‌گرفت تلویزیون به میزان کافی صحنه‌ها را فیلتربندی کرده بود و همه این موارد مورد توجه خود تلویزیون است.

نشست خبری عوامل فصل سوم سریال ستایش

این کارگردان درباره صحنه‌هایی از سریال «ستایش» که به عنوان گاف از آن‌ها یاد می‌شود هم گفت: من گاف‌های سریال «ستایش ۳» را قبول دارم. در این سریال مشکل‌هایی در صحنه و فیلمبرداری داشتیم مانند صحنه گلوله خوردن پری‌سیما اما باید بگویم ما از ۱۱ فروردین تا ۲۶ اسفند ۹۷ از شمال تا بندرعباس به شدت کار کردیم. فشار کاری بالایی روی همه اعضای تیم تولید بود اما گاف‌ها را شیرینی کار بدانید و من همه آنها را قبول دارم.

داریوش ارجمند بازیگر نقش  حشمت فردوس نیز در ادامه گفت: من در این سریال کارم را انجام‌داده ام و دیگر کاری ندارم که چه دیگران چه می‌گویند. شخصیت حشمت پیچیده‌ و چند لایه است. کسی که می‌خواهد حشمت را تحلیل کند باید از قسمت اول «ستایش» شخصیت فردوس را ببیند و بشناسد. حشمت جایی بزرگ شده است که نمی‌پذیرد ستایش را با پسرش در اتاق باغبان ببیند و مشکلش با ستایش از همان‌جا شروع می شود. محمد منفعل نیست. او  مثل راننده ای است که در یک آموزشگاه رانندگی زیرنظر حشمت فردوس درس می‌گیرد.

نشست خبری عوامل فصل سوم سریال ستایش

وی در حالی که پرسش‌های مطرح شده را نامناسب و سطحی دانست افزود: درام یعنی اینکه حشمت خیلی طول کشید تا به «ستایش» بگوید عروس.به اعتقاد من آقای مطلبی یکی از حکیم‌ترین نویسنده‌هایی است که من در طول نزدیک به ۶۰ سال کار هنری چه در تئاتر،  سینما و چه در تلویزیون دیده ام. او حکمت می نویسد. همه شخصیت‌های این سریال در حال رشد و بزرگ شدن هستند. حشمت سبک زندگی خودش را داشت و خیلی چیزها به مخاطب یاد داد. من در حال تحلیل و تحقیق درباره متن «ستایش ۳» نوشته مطلبی هستم چون برایم خیلی حشمت دوست‌داشتنی بود. حشمت فردوس همین بود می‌خواهید بازی او را باور کنید، می‌خواهید باور نکنید اما مته به خشخاش نگذارید!

ارجمند افزود: باور رفتارهای فردوس سخت است اما به هر حال این دیدگاه فردوس و تجارب آن از جامعه است و نمی‌تواند ازدواج طاهر را قبول کند. این سریال چیزهایی را به یاد مردم آورده است که مردم فراموش کرده‌اند. حشمت سبک زندگی را برای مردم عوض کرده است. من با مردم کوچه و خیابان زیاد صحبت کرده‌ام و اغلب آنها و به ویژه افراد مسن‌تر با حشمت فردوس ارتباط برقرار کرده‌اند.

زرین‌کوب نیز در پاسخ به پرسشی درباره دلیل وقفه زیاد بین پخش فصل دوم و سوم این سریال گفت: دلیل اصلی این وقفه چیزی نبود جز تمام نشدن متن. سعید مطلبی باید متن را به دست ما می‌رساند تا شروع به ساخت می کردیم.

وی همچنین درباره ساخت فصل چهار سریال ستایش گفت: اگر همه چیز مناسب باشد فصل ۴ را هم خواهیم ساخت.

نشست خبری عوامل فصل سوم سریال ستایش

ارجمنددر پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که به انتقادات عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما از ستایش ۲ اشاره کرده بود گفت : آقای ضرغامی سنگ محک سریال ستایش نیست . ایشان اصلاً سینما نخوانده است و متأسفانه همه سنگ محک شده‌اند و آقایان رییس تنها باید ریاست کنند.همه هر چیزی که دوست دارند راجع به سریال می‌گویند.

مهدی میامی بازیگر نقش غلام در سریال ستایش نیز در پاسخ به خبرنگار  آنا درباره چگونگی ایافی نقش یک فرد معتاد گفت: من در محله ای بزرگ شده ام که بزهکاری در آنجا  حاکم بود. ما در این محله یک گروه تئاتر تشکیل دادیم و به این مسیر هدایت شدیم.پس با گوشت و پوست و استخوانم این آدم ها را می شناسم.البته این را هم بگویم که  من در زندگی واقعی سیگار هم نمی‌کشم.

نشست خبری عوامل فصل سوم سریال ستایش

قربان نجفی هم در پاسح به خبرنگار آنا درباره نقش‌آفرینی خود دراین مجموعه گفت: اکثر ما آدم های خاکستری هستیم و طرفدار این افراد هستم این کاراکتر در شخصیت صفایی بود. ما به دنبال اضافه کردن به این سریال بوده ایم و خوشبختانه ایجاد شد.

سلطانی در بخشی از این نشست نیز درباره‌ی انتقادی که خبرنگار روشندل نسبت به ترانه تیتراژ این سریال داشت که عنوان می‌کند «مثل یک کوریم که عصاشو داده به دست یک کرم شب تاب!»، گفت: با پخش این تیتراژ هرگز قصدمان ناراحت کردن دوستان روشندل نبود. اگر چنین برداشتی شده است من از جامعه روشندلان عذرخواهی می کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.