کد خبر : 159371
تاریخ انتشار : شنبه 10 آگوست 2019 - 23:56

خبرنگار روستای شانجان

شانجانی ها همچنان در انتظار حل مشکلات آنتن دهی روستایی

شانجانی ها همچنان در انتظار حل مشکلات آنتن دهی روستایی
زیرساخت‌های ارتباطی از جمله آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در روستای گردشگری شانجان آنگونه که باید، توسعه نیافته است ، مشکلات عدیده‌ای از جوانان است که نیازمند توجهات ویژه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار شبسترنیوز ، زیرساخت‌های ارتباطی از جمله آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در روستای گردشگری شانجان آنگونه که باید، توسعه نیافته است و کمبودهای زیادی از این نظر در شهرستان شبستر وجود دارد که سبب بروز مشکلات و مهاجرت جوانان به حاشیه شهرهای اطراف روستا شده است.

 

در زمینه اینترنت، همراه اول و ایرانسل، زیر ساخت های مخابرات، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی مناطق روستا و راه‌های جاده ای و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلات عدیده‌ای از جوانان است که نیازمند توجهات ویژه مسئولان است.

 

جعفر پورشفیع عضو شورای اسلامی روستای گردشگری شانجان در گفتگو با خبرنگار شانجان اظهار داشت: مشکل وضعیت اینترنت و عدم آنتن دهی خطوط همراه اول و ایرانسل در برخی مناطق روستا باعث شده هر ساله برخی جوانان روستا به شهرها مهاجرت کنند.

 

ستاری رئیس اداره مخابرات شهرستان شبستر نیز با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم سیستم‌های نوین را به تجهیزات خود افزوده است، بیان کرد باید وزارت ارتباطات نیز مساعدت لازم را در تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات پوشش‌دهی تلفن همراه و اینترنت داشته باشد تا در عصر ارتباطات بتوانیم پوشش تلفن همراه را در شهرستان را صد درصد حل کنیم.

 

وی در ادامه گفت: تقویت و آنتن دهی همراه اول روستایی بر عهده وزارت ارتباطات بوده و اگر زمانی از وزارت خانه اعتباری برای روستاها در نظر گرفته شود در آن صورت به ما محول می شود که دستگاه تقویت را نصب و یا مشکل را برطرف نماییم.

 

پیگیری های انجام شده تا اکنون توسط خبرنگار روستای شانجان با رئیس اداره مخابرات شهرستان شبستر جناب آقای ستاری درخصوص رسیدگی به بهبود وضعیت آنتن دهی و اینترنت روستای شانجان به شرح زیر می باشد.

 

15 آبان ماه با هماهنگی شورای اسلامی شانجان و اداره مخابرات شهرستان شبستر در خصوص مشکل آنتن دهی کارشناس مخابرات شهرستان به شانجان اعزام و مشکل را بررسی و در این خصوص گزارش را به اداره مخابرات ارجاع داد و رئیس اداره مخابرات شهرستان شبستر قول مساعدت برای تقویت دکل بنیس برای حل مشکل آنتن دهی و اینترنت را بدهند که متاسفانه هیچگونه تغییری در وضعیت رخ نداد.

 

و مدتی بعد با ثبت درخواست چند تن از همشهریان برای رسیدگی به وضعیت آنتن دهی شانجان در سامانه 195 رسیدگی به امور آنتن دهی و اینترنت منتظر نتیجه به این خواسته مردمی بودیم تا در تاریخ 10 اسفند ماه سال 97 با افزایش ارتفاع دکل روستای بنیس مشکل ما حل شود و بعد از این تاریخ تا مدتی این مشکل بهبود یافت.

 

و در دهه فجر بهمن ماه سال 97 اداره مخابرات شهرستان شبستر خبر توسعه تجهیزات دیتا برای بهبود درخواست مردم در روستای شانجان را اعلام نمود و بعد از آن مجدد دوبار با رئیس اداره مخابرات شهرستان شبستر تماس برقرار شد تا مشکل هرچه سریعتر حل گردد.

ولی متاسفانه با تمام این پیگیری ها و حمایت های شورای اسلامی و دهیاری شانجان و موسسه همیاری و عمران شانجان از خبرنگار روستای شانجان درخصوص پیگیری این مشکل هنوز مردم با این مشکل روبه رو هستند و هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت آنتن دهی و اینترنت در شانجان دیده نمی‌شود امیدواریم مسئولان شهرستان در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.