کد خبر : 157504
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 آوریل 2019 - 17:36

مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان ‌شرقی:

انتقال آب دریاچه ارومیه به حوضچه مصنوعی بندر شرفخانه صحت ندارد

انتقال آب دریاچه ارومیه به حوضچه مصنوعی بندر شرفخانه صحت ندارد

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان ‌شرقی، پمپاژ و انتقال آب در حوضچه مصنوعی در حاشیه شهر بندر شرفخانه در آذربایجان شرقی را تکذیب کرد.

خلیل ساعی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: منطقه‌ای که از آن به عنوان حوضچه مصنوعی در حاشیه شهر بندرشرفخانه یاد می‌شود در واقع منطقه ای است که زه آب های اطراف به صورت طبیعی در این محل جمع می‌شوند.

وی تاکید کرد: این حوضچه در طول وعرض۵۰ متر و عمق ۸۰ سانتی متر دریاچه محسوب نمی شود.البته این مورد توسط سازمان آب منطقه‌ای و سازمان محیط زیست آذربایجان شرقی بررسی می شود و در صورتی که آب آن از حقابه دریاچه ارومیه تأمین شده باشد قطعاً با آن برخورد می‌شود.

 ساعی اظهار داشت: فردا به همراه همکاران سازمان محیط زیست از محل بازدید انجام خواهد گرفت و در صورت اطلاع از تخلف قطعاً با مسببان امر برخورد می شود چرا که حفظ و احیای دریاچه ارومیه در اولویت قرار دارد.

مدیر دفتر منطقه ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: حجم آب جمع شده در این محل که از آن به عنوان حوضچه مصنوعی یاد می‌شود بسیار کم است و اگر این آب به دریاچه ارومیه هم انتقال یابد تاثیری در افزایش حجم آب دریاچه نخواهد داشت علی رغم اینکه در صورت تخلف در هدایت آب دریاچه ارومیه اقدامات قانونی انجام می گیرد.

گفتنی است، اخیرا در فضای مجازی خبرهایی از انتقال هزاران مترمکعب و ذخیره سازی آبهای سطحی و زیرزمینی منتهی به دریاچه ارومیه به حوضچه مصنوعی بندر شرفخانه در آذربایجان شرقی منتشر شده بود.

یادآوری می شود؛ سال گذشته نیز در تبریز یک دریاچه مصنوعی با حق آبه دریاچه ارومیه ساخته شده بود که با اقدام ستاد احیای دریاچه ارومیه، این حق آبه قطع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.