کد خبر : 148749
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دسامبر 2017 - 22:29

شکل کنونی پرداخت یارانه ها فقط پول پاشی و افزایش نقدینگی در جامعه است

شکل کنونی پرداخت یارانه ها فقط پول پاشی و افزایش نقدینگی در جامعه است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ در راستای هدفمندسازی واقعی یارانه ها تنظیم شده و می تواند اثرات مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد.

به گزارش شبسترنیوز،معصومه آقاپور در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نقاط قوت بودجه سال ۹۷ اظهارکرد: شکل کنونی پرداخت یارانه ها فقط پول پاشی و افزایش نقدینگی در جامعه است.
وی افزود: با روند کنونی پرداخت یارانه ها و هدایت نشدن آن به سمت تولید، فقط سرمایه های کشور هدر می رود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین اختصاص ۱۷۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه را از دیگر نقاط قوت بودجه ۹۷ عنوان کرد و گفت: اختصاص بودجه به دستگاه ها بر اساس عملکرد آنها برای اولین بار اجرا می شود.
آقاپور همچنین مشارکت عمومی و بخش خصوصی در اتمام طرح های نیمه تمام دولتی را که در بودجه سال ۱۳۹۷ به آن اشاره و مورد حمایت دولت قرار گرفته است گامی مهم برای خروج از رکود و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دانست.
وی درمورد نقاط ضعف بودجه سال آینده نیز گفت: کاهش بودجه عمرانی کشور از جمله نقاط ضعف بودجه است که باید تجدید نظر شود.
نماینده شبستر در مجلس با اشاره به افزایش منابع پیش بینی شده از صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده از ۲۰ به ۳۲ درصد، خاطرنشان کرد: با توجه به رکود و بیکاری در کشور این تصمیم، اجرای طرح های عمرانی و تولیدی کشور را با مشکل مواجه می کند.
آقاپور ادامه داد: این اقدام باعث افزایش بیکاری و مشکلات در پرداخت معوقه پیمانکاران می شود.
دولت لایحه بودجه ۹۷ کشور را با جمع منابع ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار میلیارد ریال و بودجه عمومی ۴ هزار ۲۴۰ میلیارد ریالی هفته گذشته به مجلس ارائه کرد.
به گزارش ایرنا ، رویکرد کاهش هزینه‌ها و حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی و مدیریت هزینه‌های کلان کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ مدنظر قرار دارد و به هدفمندکردن واقعی یارانه‌ها توجه ویژه شده است.
در لایحه بودجه ۹۷ خالص وجوه ناشی از هدفمندسازی یارانه ها ۳۷۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده در حالیکه این رقم در سال جاری ۴۸۰ هزار میلیارد ریال است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.