کد خبر : 146541
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 نوامبر 2017 - 2:41

افزایش ۱۴۸درصدی مالیات غیر مستقیم قابل قبول نیست

افزایش ۱۴۸درصدی مالیات غیر مستقیم قابل قبول نیست

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۱۴۸ درصدی مالیات غیر مستقیم در کنار رشد سه درصدی اقتصاد، گفت: در هیچ کجای دنیا صنایع با این وضعیت فعالیت نمی کنند.

به گزارش شبسترنیوز؛ معصومه آقاپور علیشاهی در جلسه هم اندیشی واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی با موضوع مالیات بر ارزش افزوده،گفت: مطالعه و بررسی طرح تغییر در نحوه پرداخت قانون مالیات بر ارزش افزوده از شش ماه پیش در کمیسیون اقتصادی شروع شده و بنا به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی تا این طرح در صحن علنی مورد بحث و بررسی و تصویب قرار نگیرد، بودجه ۹۷ بررسی نخواهد شد .

وی با اشاره به رقم ۵۷ هزار میلیارد تومانی بودجه در سال ۹۶ و افزایش ۱۴۸ درصدی آن اظهار کرد: کمیسیون اقصادی مجلس مصمم به پیدا کردن راهی برای محقق شدن این رقم بدون افزایش فشارها بر بدنه اقتصادی کشور است .

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین به در دست بررسی بودن پنج دستورالعمل در کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره و افزود: صندوق مکانیزه فروش، اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح اموربانکی، اصلاح ساختار بانک مرکزی و نیز قوانین مربوط به شرکت‌های دانش بنیان جزو مواردی است که هریک در کمیته های مجزا کمیسیون اقتصادی در حال برسی هستند.

آقاپور بیان کرد: طی ۱۰ روز آینده موضوع صندوق های مکانیزه فروش به صحن علنی مجلس خواهد آمد و تمام حلقه های پرداخت مالیات بر ارزش افزوده حذف و تنها مالیات بر ارزش افزوده بر صندوق های مکانیزه متمرکز خواهد شد؛ که البته این موضوع به دلیل ایجاد کاهش منابع مالی با چالش هایی مواجه است که با پیشنهادات ارائه شده، مالیات به سمت بخش خدمات سوق داده می شود .

وی عنوان کرد: در حال حاضر دولت در حال آوار برداری اقتصادی حاصل از سال‌های ۸۹ تا۹۲ است و انتظار نمی رود دولت بتواند بودجه ای مستقل ار نفت و یا مالیات داشته باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.