کد خبر : 145713
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 اکتبر 2017 - 0:20

همه طرح ها و پروژه ها باید پیوست پدافند غیرعامل ،داشته باشد

همه طرح ها و پروژه ها باید پیوست پدافند غیرعامل ،داشته باشد

فرماندار شبستر گفت:در پدافند غیرعامل اهمیت اقدامات صورت گرفته در به حداقل رساندن آسیب ناشی از تهاجم دشمن است. لذا هر پروژه و اقدامی که صورت می گیرد باید پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشد.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در جلسه پدافند غیرعامل و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شبستر ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: با توجه به ترفند و پیشنهاد سلمان فارسی در مورد حفر خندق در جنگ خندق و خنثی سازی حمله دشمن به این روش، بزرگداشت پدافندغیرعامل با نام سلمان فارسی مطرح و عجین شده است.

وی اظهار کرد:پدافند، بحث دفاع در مقابل تهاجم دشمن است اگر این دفاع با حضور و اقدام نیروهای نظامی در مواقع تهاجم دشمن باشد پدافند عامل و اگر دفاع غیرنظامی و درحقیقت به حداقل رساندن آسیب تهاجمات دشمن در حوزه های مختلف باشد پدافند غیرعامل تحقق می یابد.

فرماندار شبستر افزود:در پدافند غیرعامل اهمیت اقدامات صورت گرفته در به حداقل رساندن آسیب ناشی از تهاجم دشمن است. لذا هر پروژه و اقدامی که صورت می گیرد باید پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشد.

وی  عنوان کرد: بحث تاب آوری عمومی خصوصاً در زمان جنگ تحمیلی باید به عنوان الگو مطرح باشد. توجه داشته باشیم که نقاط آسیب فراوان است خصوصاً در حوزه فضای مجازی و ارتباطات بسیار آسیب پذیر هستیم و نیاز است اهتمام ویژه در جهت رفع آن داشته باشیم ، تداوم خدمات رسانی به مردم یکی از مباحث تاب آوری است که اهمیت و ضرورت توجه به این حوزه را دو چندان می کند.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان شبستر با دعوت از تمام دستگاههای شهرستان به استفاده از ظرفیت رسانه های سمعی و بصری جهت شناساندن و معرفی هرچه بیشتر پدافند غیرعامل اظهار داشت: در حوزه انرژی نیازمند انجام اقدامات ضروری در بحث پدافندغیرعامل هستیم ؛ وقتی آب شهرستان از خط زرینه تامین می شود باید برای مواقع بحران و قطع آب از این خط، جایگزین و برنامه مناسبی داشته باشیم تا با تهدید جدی مواجه نشویم. مملکت ما به مدد حضور و هشیاری مردم جزیره ای دارای ثبات و امنیت می باشد و دشمن در صدد آسیب زدن به این امنیت است.

فرماندار  شبستر با اشاره به بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به اینکه کشور ما در مسیر کوچ پرندگان قرار دارد و هر قطعه پرنده مهاجر آلوده می تواند میلیونها قطعه از طیور پرورشی را تهدید نماید لذا باید اقدامات پیشگیرانه لازم در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری صورت پذیرد.

آقایی نیز با اشاره به اهمیت توان دفاعی گفت: استراتژی دشمن از بین بردن مراکز حیاتی و حساس است که در صورت موفقیت، کالبد هر کشوری را فلج می کند و نهایتاً آن کشور خودبخود تسلیم دشمن می شود. کشورهایی که تابحال درگیر هیچ جنگی نشده اند اصول پدافند غیرعامل را رعایت کرده اند. لذا باید مراکز حساس و حیاتی خود را در قالب یک پوشش حفاظی قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.