کد خبر : 138054
تاریخ انتشار : جمعه 7 جولای 2017 - 0:01

روستاهایی در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری تبریز، در قرن ۱۸ زندگی می‌کنند!

روستاهایی در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری تبریز، در قرن ۱۸ زندگی می‌کنند!

نماینده مردم شبستر در مجلس‌ شورای اسلامی گفت: روستاهایی در فاصله ۴۰ کیلومتری از تبریز وجود دارند که از لحاظ محرومیت، هنوز در قرن ۱۸ زندگی می‌کنند!

به گزارش شبسترنیوز، معصومه‌ آقاپور طی دیدار بانوان فرهیخته‌ی دستگاه‌های اجرایی با نماینده‌ ولی فقیه در استان، با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا، گفت: زن در زیر مجموعه‌ی مرد تعریف نمی‌شود بلکه در کنار او تعریف می‌شود، زن متفاوت است اما در احقاق حق مساوی است، دل‌نازک‌تر است اما کوچکتر نیست، نه زن و نه مرد هیچ‌یک به خودی خود بر دیگری برتری ندارند؛ زنان ما به حق، مجسمه و تندیسی از ایثار و فداکاری هستند.
وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا به کمک دولت قدم‌های موثری در حوزه‌ی زنان برداریم، اظهارکرد: یکی از اقدامات مجلس دهم و فراکسیون زنان که برای اولین بار در برنامه ششم انجام شد، تصویب ۲۷ صدم از مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش زنان، به ویژه زنان روستایی، ورزش همگانی و صندوق جوانان بوده و فرصتی است که همه‌ی ما باید از آن استفاده کنیم.
نماینده مردم شبستر در مجلس‌شورای اسلامی افزود: در فراکسیون قضایی پیگیر صدور شناسنامه برای فرزندان زنانی هستیم که همسر خارجی‌اش وی را ترک‌ کرده یا بلاتکلیف گذاشته است، در این راستا همسران افغانی و عراقی در کشور زیاد داریم، فرزندان این زنان حتی تا ۱۸ سالگی نیز هویت ندارند! امور سه مورد از این زنان را در شبستر پیگیری کرده‌ایم تا صدور شناسنامه برای فرزندانشان ممکن شود.
وی ادامه داد: در حوزه‌ی ورزش زنان در استان به خصوص زنان روستایی از نماینده وزیر ورزش درخواست کردیم که ساختمان دهیاری‌ها را در اختیارشان قرار دهیم تا تجهیز کنند، از حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستاریم که این مسئله را از مسئولان استان پیگیر باشند.
وی با تاکید بر اهمیت ورزش بانوان و جایگاه بانوان استان در عرصه‌های ورزشی، عنوان کرد: بانوان ما در بسیاری از ورزش‌ها و به ویژه در تکواندو و بسکتبال خوش درخشیده‌اند، اما مطلع شدیم که اکنون تیم بستکبال بانوان بودجه ندارد و نمی‌تواند در بازی‌های کشوری و بین‌المللی شرکت کند!
نماینده مردم شبستر  با اشاره به اهمیت توسعه‌ی نقش سیاسی بانوان در کشور، اضافه کرد: در دولت به شدت پیگیر انتصاب بانوان در بخش‌های مختلف کشور هستیم، چرا که یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی کشورها، میزان مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی است.
آقاپور با انتقاد از ازدواج دختران زیر ۱۴ سال در کشور، خاطرنشان کرد: این موضوع در مجلس نیز پیگیری می‌شود، اما باید در این مورد فرهنگ‌سازی شود، هرچند مشکلی جهانی است اما در کشورهای در حال توسعه از هر سه دختر یکی قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می‌کند.
وی ادامه داد: در استان ما طی سال گذشته، ۵۳۰ ازدواج زیر ۱۴ سال ثبت شده که آمار جالبی نیست و عواقب و تهدیدات ازدواج زودرس برای جامعه بیشتر از فرصت‌های آن است، یکی از بانوانی که زیر ۱۴ سال ازدواج کرده بود می‌گفت، کودکی و نوجوانی را از من دزدیدند! باید در این شاخه فرهنگ‌سازی شود تا حداقل زیر ۱۴ سال ازدواج نکنند چرا که این دختران، رشد لازم را نداشته و به مشکلات سقط جنین دچار می‌شوند و در احقاق حق خویش نیز ناتوانند!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.