کد خبر : 137790
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 جولای 2017 - 1:42

کوچکترین ارتباطی بین صنعت و دانشگاه های شبستر وجود ندارد

کوچکترین ارتباطی بین صنعت و دانشگاه های شبستر وجود ندارد

فرماندار شبستر گفت: ۴۵۰ واحد صنعتی در سطح شهرستان شبستر ثبت شده و این در حالی است که کوچکترین ارتباطی بین صنعت و دانشگاه نمی‌بینیم و اگر این چنین پیش برویم، دانشگاه‌ها محکوم به شکست خواهند بود.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در نخستین جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر با اشاره به برنامه ها و اهداف راهبردی ادارات و ارگان های مختلف در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان گفت:با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله ارتباطات می توان بیشترین و بهترین نتیجه را در حوزه اقتصاد دانش بنیان گرفت.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولین دانشگاه های شهرستان شبستر در نشست کمیته اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد:پایه و اساس علم و دانش در دانشگاه هاست که متاسفانه در این نشست برخی مسئولین دانشگاه ها حضور نیافته اند.

فرماندار شبستر با اشاره به بحث کاهش دانشجو در دانشگاه ها افزود:دانشگاه ها باید خودشان را با تکنولوژی وفق داده و در اداره دانشگاه فعالانه حضور داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

طالب پور با بیان اینکه دانشگاهها نقش اساسی در حوزه اقتصاد دانش بنیان را دارند تصریح کرد: وجود ارتباط لازم بین دانشگاهها و واحدهای تولیدی و استفاده از آن ظرفیت بالایی است که متاسفانه از آن غفلت شده است لذا لازم است در برنامه ریزیهای آتی مدنظر و موردتوجه باشد تا این حلقه ی مفقوده بین این دو ارگان مهم احیاء و برقرار گردد.

این مقام مسئول عنوان کرد:۴۵۰ واحد صنعتی در سطح شهرستان شبستر ثبت شده و این در حالی است که کوچکترین ارتباطی بین صنعت و دانشگاه نمی بینیم و اگر این چنین پیش برویم ،دانشگاه ها محکوم به شکست خواهند شد.

وی ادامه داد: تولید موادغذایی یکی از مزیتهای موجود در شهرستان شبستر است و وجود تکنولوژی برتر و بنیادین می تواند در بهره وری و افزایش تولید در این زمینه موثر واقع شود.

فرماندار شبستر در بخش پایانی سخنان خود  با ابراز تاسف از بی اعتمادی و عدم رغبت حوزه صنعت به ادامه ی طرح کارورزی دانشجویان در صنایع تولیدی خاطرنشان کرد: باید در جهت احیای مجدد این طرح پیشقدم باشیم تا فرد شاغل در حوزه ی صنعت بر پایه ی آن صنعت تربیت یافته و آموزش ببیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.