کد خبر : 133946
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 4:11

دفع پسماندها بصورت اصولی و با کارشناسی لازم باید صورت پذیرد

دفع پسماندها بصورت اصولی و با کارشناسی لازم  باید صورت پذیرد

فرماندار شبستر گفت: پس از بحث و بررسی های لازم و اجماع نظر با مسئولین شهرستانی و استانی مقرر شد نسبت به دفع پسماندهای شهرستان در محل موردنظر واقع در دشت وایقان اقدام شود.

به گزارش شبسترنیوز،جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شبستر با حضور مدیرکل امورشهری استانداری آذربایجان شرقی در سالن جلسات فرمانداری شبستر برگزار شد.

منصور طالب پور  در این نشست با اشاره به اهمیت مدیریت و برنامه اصولی جمع آوری و دفع مناسب پسماند گفت: پس از بحث و بررسی های لازم و اجماع نظر با مسئولین شهرستانی و استانی مقرر شد نسبت به دفع پسماندهای شهرستان در محل موردنظر واقع در دشت وایقان اقدام شود.

وی اظهار کرد: این محل ۶ کیلومتر با شهر شبستر فاصله داشته و با توجه به وضعیت جغرافیایی شهرستان و لحاظ تمام شرایط بهداشتی و زیست محیطی این محل در نظر گرفته شده است.

فرماندار شبستر  افزود: هر چند اجرای این طرح توجیه اقتصادی ندارد اما ایجاد مرکز بازیافت و تفکیک زباله در محل ، جهت تولید کود می تواند از دیگر برنامه های این پروژه باشد و با احتساب سرانه تولید زباله حدود ۸۰ الی ۹۰ تن پسماند استحصالی در شهرستان خواهیم داشت .

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان شرقی نیز  گفت:باید در حل مشکلات شهری تعصب کورکورانه را کنار گذاشته و دیدگاهی توسعه گرا برای رسیدن به هدفی واحد داشته باشیم.

علیخانی با بیان اینکه هنوز اهمیت دفع اصولی پسماند در کشور بطورکامل جا نیفتاده است اظهار کرد: در دولت جدید یکی از سیاستهای کلی، حفظ محیط زیست است که موردتاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد لذا نیاز است در حوزه محیط زیست جرم انگاری لازم صورت گیرد و برخورد جدی و لازم با متخلفان صورت پذیرد.

وی افزود: الگوسازی در امور مختلف باید از شهرهای کوچک آغاز شود، دولت در بحث حفظ محیط زیست عزم جدی دارد و برای حل مشکل پسماند هزینه کرده است لذا توجه داشته باشیم اگر اراده ذهنی و جمعی بین مردم و مسئولین نباشد موفق نخواهیم شد.

علیخانی خاطرنشان کرد:دفن اصولی زباله، کنترل شیرآبه و … از جمله مسایل مهم در بحث دفن زباله است که با رعایت آنها از بروز سایر مشکلات از جمله آلودگی آبهای زیرزمینی و تخریب منابع طبیعی جلوگیری خواهیم کرد و تبدیل پسماند به انرژی مهمترین گام جهت استفاده و دفع اصولی زباله است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.