کد خبر : 133695
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 2:08

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

به گزارش شبسترنیوز به نقل از کجارو در سال ۲۰۱۴، ۱۶ ایالت آلمان شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در همهدانشگاه‌های دولتی آلمان را لغو کردند. این به این معنی است که در حال حاضر دانشجویان داخلی و بین‌المللی دوره کارشناسی می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی آلمان و تنها با پرداخت هزینه‌های اندک مربوط به هر ترم

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

به گزارش شبسترنیوز به نقل از کجارو در سال ۲۰۱۴، ۱۶ ایالت آلمان شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در همهدانشگاه‌های دولتی آلمان را لغو کردند. این به این معنی است که در حال حاضر دانشجویان داخلی و بین‌المللی دوره کارشناسی می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی آلمان و تنها با پرداخت هزینه‌های اندک مربوط به هر ترم در این کشور تحصیل کنند.

این فرصت طلایی ممکن است خیلی ادامه نداشته باشد. در دسامبر ۲۰۱۶، ایالت جنوب غربی بادن – وورتمبرگ (Baden-Württemberg) اعلام کرد که از پاییز سال ۲۰۱۷ دریافت دوباره شهریه از دانشجویان غیر اروپایی را از سر خواهد گرفت و این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده دیگر ایالات آلمان به دنبال این اقدام ایالت بادن – وورتمبرگ، در قوانین خود تجدید نظر کنند.

دانشگاه آلمان

در حال حاضر، هزینه‌های تحصیلی پایین، آلمان را به یکی از گزینه‌های جذاب دانشجویان آینده‌نگر تبدیل کرده است. همچنین، این کشور پیش از این به عنوان چهارمین مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی در جهان پس از آمریکا، انگلستان و استرالیا رتبه‌بندی شده است.

هزینه‌های زندگی در آلمان

در حالی که برای بسیاری از دانشجویان امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد، نمی‌توان از مخارج زندگی در این کشور چشم پوشید. هزینه زندگی در برخی مناطق آلمان گران‌تر از سایر مناطق است _ مونیخ، برای مثال، با هزینه‌های زندگی به طور متوسط ​​۱۰،۸۰۰ € (~ آمریکا ۱۱،۶۴۵ $) در سال، گران‌ترین شهر آلمان برای زندگی است. در مقایسه، به طور متوسط ​هزینه‌های سالانه زندگی در آلمان حدود € ۹۶۰۰ (~ آمریکا ۱۰،۳۵۰ $) است.

اجاره مسکن بزرگ‌ترین هزینه ماهانه شما خواهد بود. هر چند اگر در یک آپارتمان اشتراکی زندگی کنید، هزینه‌ها پایین‌تر خواهد آمد. در این صورت اجاره در هر ماه به طور متوسط ​​€ ۲۹۸ یا ۳۲۰ $  و اقامت در یک پانسیون دانشجویی € ۲۴۰ / یا ۲۶۰ $ در هر ماه است.

دانشگاه آلمان

بر اساس گزارش موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) سایر هزینه‌های زندگی به شرح زیر است:

  • € ۱۶۵ (۱۸۰ $)، مواد غذایی
  • € ۵۲ (۵۶ $) برای لباس
  • € ۸۲ ( ۹۰ $) برای حمل و نقل
  • € ۳۳ (۳۶ $) برای تلفن، اینترنت و تلویزیون
  • € ۳۰ (۳۳ $) برای کار / لوازم مورد نیاز تحصیل
  • € ۶۸ (۷۳ $) برای مخارج مربوط به سرگرمی‌های اوقات فراغت

برای آگاهی از هزینه‌های زندگی در سایر شهرهای مهم آلمان و مقایسه آن‌ها با هزینه‌های متوسط زندگی ​​در شهر محل زندگی، خود وب‌سایت Numbeo می‌تواند کمک خوبی باشد.

دانشگاه آلمان

برای گرفتن ویزا، باید توانایی اثبات درآمد سالانه حدود € ۸۷۰۰ (یا ۹۳۹۰ $ آمریکا) یا ماهانه € ۷۲۵ (۷۸۰ $) را برای پوشش هزینه‌های زندگی خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و مهاجرت آلمان و اخذ ویزا می‌توانید مقاله راهنمای تحصیل در آلمان را ببینید.

همچنین، یکی از پیش شرط‌های ثبت‌نام در دانشگاه‌های آلمان داشتن بیمه درمانی است. اگر بیمه درمانی شما در آلمان معتبر نیست، انتظار می‌رود در هر ماه متحمل پرداخت هزینه‌ای معادل € ۸۰ (۸۶ $) برای بیمه درمانی شوید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

اگر چه شما می‌توانید به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی تحصیل کنید، در هر ترم باید برای هزینه‌های ثبت‌نام و کارهای اداری به طور معمول بیش از ۳۰۰ € (۳۲۰ $) در هر ترم، بسته به دانشگاه، پرداخت کنید.

ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید یک سمستر کارت (Semesterticket) شوید که مربوط به هزینه‌های حمل و نقل عمومی با اعتبار شش ماه است – قیمت این کارت بسته به نوع آن متفاوت است. اگر دوره تحصیل شما بیش از حد استاندارد یعنی چهار ترم طول بکشد، ممکن است در هر ترم اضافه، ملزم به پرداخت شهریه‌ای معادل € ۵۰۰ ( ۵۴۰۰ $) شوید.

بیشتر دانشگاه‌ها در آلمان دولتی هستند. موسسات خصوصی معمولا شهریه مربوط به تامین مالی و هزینه‌های خود را چیزی حدود € ۲۰،۰۰۰ (۲۱،۵۶۰ $) برای یک سال دریافت می‌کند.

دانشگاه آلمان

کمک هزینه تحصیلی فدرال (BAföG: Bundesausbildungsförderungsgesetz) برای دانشجویان تبعه آلمان و دانشجویان اتحادیه اروپا و همچنین برخی از دانشجویان خارجی منتخب قابل استفاده است. به طور کلی، این کمک مالی برای افراد زیر ۳۰ سال سن (و کمتر از ۳۵ برای مدرک کارشناسی ارشد) است، اما در شرایط خاص استثنا قائل خواهند شد. این کمک هزینه معمولا در دو بخش ارائه می‌شود، ۵۰٪ آن کمک مالی دولتی است و ۵۰% دیگر به عنوان یک وام بدون بهره با اقساط پرداختی پس از اتمام حداکثر زمان کمک.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در آلمان

اخذ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آلمان معمولا رایگان است، اگر به طور مستقیم از کارشناسی وارد مقطع بالاتر شوید. در این مورد هم، هزینه‌های اندک ثبت‌نام و کارهای اداری به علاوه یک کارت (Semesterticket) وجود دارد. شهریه کارشناسی ارشد ناپیوسته، برای کسانی که مدرک کارشناسی خود را از سایر کشورها گرفته باشند در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و ممکن است از € ۵۰۰۰ (۵۴۰۰ $) در هر سال در موسسات دولتی تا € ۳۰،۰۰۰ (۳۲،۴۱۰ $) در دانشگاه های خصوصی آلمان متغیر باشد.

در سطح دکترا هم تحصیل در همه دانشگاه‌ها در آلمان رایگان است، حداقل برای شش ترم اول. مانند تمام سطوح تحصیلی، دانشجویان دکترا نیز برای هزینه‌های جانبی ثبت‌نام و کارهای اداری باید چیزی حدود ۳۰۰ € هزینه کنند.

دانشگاه آلمان

بورس‌های تحصیلی در آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان که به نام DAAD شناخته می‌شود برای دانشجویان آلمانی و بین المللی کمک‌های مالی زندگی و تحصیل رایگان یا با هزینه اندک فراهم می‌کند. بورسیه‌های این موسسه برای تمام سطوح تحصیلی و همچنین دانشگاهیان و پژوهشگران ارائه می‌شود. برای پیدا کردن بورسیه‌های تحصیلی در آلمان، شما می‌توانید کلمات کلیدی (سطوح تحصیلی و رشته مورد نظر) را در موتورهای جستجو وارد کنید.

یکی دیگر از سازمان‌های ارائه دهنده بورسیه، وزارت فدرال آموزش و پژوهش (یا BMBF) است که دارای یک سایت اختصاصی برای ارائه اطلاعات در مورد بورس تحصیلی در آلمان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.