کد خبر : 132534
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آوریل 2017 - 10:44

یک سوم مدارس شهرستان شبستر خیرساز هستند

یک سوم مدارس شهرستان شبستر خیرساز هستند

فرماندار شهرستان شبستر در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال جدید گفت: یک سوم مدارس شهرستان شبستر خیرساز هستند.

به گزارش شبسترنیوز، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شبستر در سال جدید با حضور اعضا در اتاق جلسات اداره آموزش و پرورش شبستر برگزار شد.

امام جمعه شبستر ضمن  تبریک ایام رجب و روز معلم با اشاره به جایگاه معلم گفت: تمامی پیشرفت ها در جامعه هم از بعد ایمان و تقوا و هم ازبعد سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی حاصل زحمات معلم در جامعه است.

وی با تاکید بر اهمیت وجود معلمان در جامعه اظهارکرد :اگر معلمین آگاه در جامعه وجود نداشته باشد جامعه از پیشرفت باز خواهد ماند و باید قدر این قشر فرهنگی را بدانیم.

محمدزاده افزود:مشارکت معلمان در مسائل مختلف جامعه خصوصا بحث تربیتی از مهم ترین مباحث و از مطالبات مقام معظم رهبری است که در کنار آموزش بایستی به بحث تربیتی نیز پرداخته شود.

امام جمعه شهرستان شبستردر پایان نقش نیروی جوان در پیشرفت جامعه را مهم دانست و  خاطرنشان کرد: وجود نیروی جوان و متخصص در جامعه برای پیشرفت آن بسیار مهم است و باید جوانانی تربیت کنیم که ادامه دهنده راه شهدا و امام امت باشند.

فرماندار شبستر نیز  با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: در بخش مرکزی شهرستان شبستر ۱۲۱ ساختمان آموزشی ومدرسه وجود دارد که یک سوم این مدارس خیرساز هستند.

وی به تعهدات خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار منطقه شبستر در جشنواره خیرین اشاره کرد و اظهار داشت: درمراسم خیرین مدرسه ساز و مدرسه یارمنطقه شبستر در تهران تعداد ۲۷ باب کلاس درس توسط خیرین محترم و نیک اندیش تعهد شده است که بایستی پیگیری این امر تداوم داشته باشد.

فرماندار شبستر ادامه داد: در سطح شهرستان شبستر۱۰۲ مدرسه وجود دارد که از این تعداد ۴۶ مدرسه توسط خیرین ساخته شده که ۷ مدرسه از این تعداد در طول ۴ سال گذشته احداث گردیده و ۳ مدرسه هم در حال احداث می باشد، همچنین ۲۶ درصد مدارس شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

منصور طالب پور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: با توجه به اینکه اکثرا فضاهای آموزشی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مدارس در امر انتخابات مورد استفاده قرار می گیرند، نقش آموزش و پرورش و فرهنگیان در برگزاری هرچه باشکوهتر این انتخابات بسیار مهم است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شبستر افزود: ۲۵۰۰ نیروی نظارتی ، بازرسی و….. برای برگزاری هرچه با کیفیت تر انتخابات آمادگی کامل دارند که قریب به ۸۰ درصد این عوامل اجرایی را قشر فرهنگی تشکیل می دهند.

نماینده دولت در شهرستان شبستر در بحث هدایت تحصیلی و انتخاب رشته با بیان اینکه ذائقه ی دانش آموزان در امر انتخاب رشته تغییر پیدا کرده است خاطرنشان کرد: در سال های اخیر اقبال به رشته علوم تجربی بسیار بیشتر شده است و بایستی هرکسی با توجه به استعدادها و شاخص هایی که کسب می کند در رشته ی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد.

طالب پور ادامه داد: در شبستر از نظر فضای فیزیکی آموزشی مشکلاتی وجود دارد که برای حل این مشکل بایستی از فضاهای آموزشی مدارس شهرهای اطراف استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.