کد خبر : 132445
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 آوریل 2017 - 10:25

خطر جاری شدن سیل،شهرشندآباد را تهدید می کند

خطر جاری شدن سیل،شهرشندآباد را تهدید می کند

در کل چهار مسیل سیل حداقل از کافی الملک تا شنگل آباد باغات شهر شندآباد را تهدید می کند.

به گزارش شبسترنیوز،شهر شندآباد  از نظر جمعیت جزو پرجمعیت ترین شهرهای شهرستان شبستر بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی آب و هوای که بیش از ۸۰درصد مردم این شهر به کشاورزی مشغول هستند و بیشتر تره بار و میوه جات ( انواع هلو ،کیلاس آلبالو ،سیب، خیار وکدو  …) این شهر به دیگر نقاط استانها و کشورهای هم جوار نیز صادر می شود

این شهر از نظر اقتصادی نیز از اهمیت خاصی برای شهرستان دارا می باشد و این در حالی است که متاسفانه این شهر مورد بی توجهی برخی مسئولین قرار گرفته و مشکلاتی را   به خود دیده وتحمل می کند.

نابسامانی راههای منتهی به شهرشندآباد  از مهم ترین مشکلات  این شهر می باشد هرچند این شهر از شرق به شبستر واز شمال به شهر خامنه واز غرب به روستای کوشک  منتهی می شود ولی هرسه راه کشش  رفت وآمد ترافیکی این شهر را نداشته وسالانه چندین نفر در سه راهی های شندآباد براثر تصادف جان خود را از دست می دهند و این مشکل نیاز به توجه مسئولین دارد .

یکی از شهروندان شندآبادی در گفتگو با شبسترنیوز ، عدم وجود بازار تره بار مرکزی را از دیگر مشکلات این شهر عنوان کرده و گفت:محصولات کشاورزان  بیشتر قبل از رسیدن به دست مصرف کنندگان خراب شده ویا سود آن به جیب دلالان وواسطه گران می رود .

وی اظهارکرد:چندین سال بود که باران  مثل پارسال وامسال باغات سرسبز شندآباد را تهدید نکرده بود که درتابستان سال ۹۵ سیل موجب خسارت بر باغات شندآبادو روستاهای اطراف از جمله کوشک ، کافی الملک و شنگل آباد نیز شد .

یکی دیگر از شهروندان نیز افزود:در کل چهار مسیل سیل حداقل از کافی الملک تا شنگل آباد باغات را تهدید می کند واولین مسیل از طرف شهرک صنعتی می باشد که نه تنها باغات و منازل را تهدید می نماید بلکه خود شهرک را نیز تهدید می کند.

این کشاورز شندآبادی ادامه داد:مسیل قدیمی که از وسط شهر گذر می کند ، آن زمان  که شندآباد (سال۱۳۶۵)هنوز تبدیل به شهر نشده بود از میدان امام  خمینی(ره)مرکزشهر می گذشت وبعد از استقرار شهرداری این مسیل  به وسیله احداث کانال بزرگ به طول حدود ۲۰۰متر پوشیده شد که این کانال همچنان  بعد از سالها با کمی تغییرات در ادامه کانال هنوز مسدود بوده وبدون استفاده مانده  است.

وی ابراز کرد:تنها برخی از شهروندان فاضلاب خود را به این کانال هدایت می نمایند و برخی جاها نیز دریچه های کانال به قطر یک متر باز است وهر لحظه ممکن است شهروندی براثر نبود دید درکانال پر از فاضلاب  بیفتد واگر روزی برسد که براثر بارش بارانهای سیل آسا سیلی بیاید ،خسارات جبران ناپذیری را این مسیل به مردم وارد خواهد کرد و .این مسیل از مقابل مسجد جامع شهر می کند که بیشتر محلات شهر در مسیل سیل هستند وهمچنان سیل تهدید می کند .

این شهروند شندآبادی اظهار داشت:مسیل معرف به زبان محلی( اسد چای) نیز قبلا تنها باغات را تهدید می کرد ولی امروزه هم باغات  وهم منازل را تهدید می نماید ومسیل  سیل تبدیل به یک خیابان شده که مابین محله دیزلر و محله خالصه می باشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد:چهارمین مسیل از طرف روستای کوشک وکافی الملک  می باشد  که این مسیل بیشتر باغات ،منازل ومحلات سه روستای کوشک،کافی الملک و یوسف آباد را تهدید می نماید و اخیرا نیز سیل ،خسارت بیشتری را به این سه روستا وارد کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.