کد خبر : 116634
تاریخ انتشار : شنبه 1 اکتبر 2016 - 16:44

نماینده شبستر:

علم و دانش، پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور است

علم و دانش، پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: علم و دانش، پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور است.

به گزارش شبسترنیوز، معصومه آقاپور علیشاهی درهمایش تجلیل از برترین های آموزش وپرورش منطقه گفت: علم و دانش دریچه ای است که باعث عزت، رفاه، سعادت و سلامت جامعه می شود.

وی با اشاره به تعداد بالای شهدای فرهنگی و دانش آموز و نقش آنان در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: در شرایط امروز نیز فرهنگیان باید نسلی پرورش دهند که اهل ایستادگی باشند تا دستاوردهایی مانند توان هسته ای کشور را حفظ کنند.

نماینده مردم شبستر با بیان اینکه استعدادپروری با نخبه پروری تفاوت دارد، افزود: ما بایستی استعدادهای برتر را تبدیل به نخبه کنیم و در واقع زمینه های لازم برای رشد و شکوفایی این عزیزان باید توسط دولت فراهم شود و دولت زمینه ساز و تسهیل گر این موضوع است.

آقاپور علیشاهی پرورش دانش‌آموزان پرسش‌گر از سوی معلمان را خواستار شد و اضافه کرد: دانش‌آموزان مدیران و آینده‌سازان کشور هستند، پس می‌طلبد توانمند و با روحیه پرسش‌گری پرورش یابند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اهمیت علم و علم آموزی افزود: امام علی (ع) می فرمایند: باید علم پیدا کنید. علم که پیدا کردید، پنجه‌ی قوی پیدا خواهید کرد. اگر علم نداشته باشید و ازآن فاصله بگیرید، دیگران بر شما غلبه می کنند.

وی با بیان اینکه علم و دانش قدرت آفرین است، اظهار داشت: اگر عزت و قدرت میخواهیم باید علم را تقویت کنیم و بعبارت دیگر علم، پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور است.

آقاپور علیشاهی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف به سمت تقویت منزلت دانش آموزان نخبه در شهرستان حرکت شود.

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بر روی رشد مغزها و نیروی انسانی سرمایه‌گذاری شود، ادامه داد: در صورتی که از نیروی انسانی به خوبی استفاده نشود، در استفاده از ظرفیت‌های خدادادی نیز به مشکل برمی‌خوریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، از ارایه پیشنهادی به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی برای حل این مشکل در برنامه ۵ ساله ششم توسعه خبر داد.

وی درپایان از تلاشهای بی وقفه مجموعه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر نموده و توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین دغدغه ها و وظایف نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانست

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.