کد خبر : 103353
تاریخ انتشار : جمعه 24 ژوئن 2016 - 1:14

خسارت ۸۹۰ میلیاردی سیل در شهرستان شبستر

خسارت ۸۹۰ میلیاردی سیل در شهرستان شبستر

فرماندار شبستر گفت: بر اساس بررسی های اولیه انجام شده در اثر حادثه سیل ، نزدیک به ۸۹میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

به گزارش شبسترنیوز در پی حادثه سیل ۲۹ خرداد ماه سال جاری و وارد شدن خسارت سنگین به برخی شهرها و روستاهای شهرستان شبستر نشست مدیریت بحران  با حضور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ،مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی ،نماینده مردم و فرماندار شبستر و جمعی از مسئولین در محل بخشداری شبستر برگزار شد

سید سعید کاشانی در ابتدای این نشست با اشاره به ظرفیت های شهرستان شبستر گفت:شبستر یکی از قطب های تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی می باشد و وجود شهرک های صنعتی و دامداری موید این مطلب است.

فرماندار شبستر با اشاره به حادثه سیل اخیر در این شهرستان اظهار کرد:۲۹ خرداد ماه بارش سیل آسای باران در حدود بیش از ۵۹ میلیمتر در مدت دو ساعت موجب جاری شدن سیل در ۴ شهر و برخی روستاهای شهرستان شبستر شد و این سیل در دهه های اخیر بی سابقه بود.

وی ادامه داد:در اولین لحظات وقوع سیل در شهرستان ،ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل یافته و مسئولین ذیربط وارد عملیات اجرایی شدند و از سوی مسئولین استانی نیز دستوارات لازم به دستگاه های استانی جهت امداد رسانی به سیل زدگان داده شد.

کاشانی با اشاره به وارد شدن خسارت سنگین به واحد های تولیدی،باغات،احشام ،طیور ،اماکن مسکونی و تاسیسات شهری در حادثه سیل اخیر  اظهار داشت: بر اساس بررسی های اولیه انجام شده نزدیک به ۸۹میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم عنوان کرد: متاسفانه فقط بعد از اینکه سانحه سیل اتفاق افتاد یکی از کشاورزان کوزه کنانی سکته کرد و این غم انگیزترین مورد سیل اخیر بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شبستر اضافه کرد: در حادثه سیل مسیر شبستر به ارومیه به مدت یک ساعت مسدود شد و باید اقدامات زیربنایی انجام شود تا دیگر شاهد چنین خساراتی نشویم.

وی از پیگیری های نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیل اخیر تشکر کرده و گفت:پیگیری های نماینده محترم موجب شد بخشی از آلام کسانی که در این حادثه خسارت دیده اند ،تسکین یابد.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد:از باب پیشیگیری و پدافند غیر عامل باید در شهرستان اقداماتی انجام شود تا شاهد چنین حادثه ای نشویم و سیل بند شهر کوزه کنان نیز باید با همکاری دستگاههای ذیربط احداث شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.