کد خبر : 98502
تاریخ انتشار : جمعه 20 می 2016 - 11:29

احتمال طوفان و تندباد شدید برای امروز تهران/اخطار سیل برای ۸ استان کشور

احتمال طوفان و تندباد شدید برای امروز تهران/اخطار سیل برای ۸ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور از احتمال طوفان و تندباد شدید در تهران خبر داد و گفت: هموطنان در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان مراقب خطر سیلاب و بارش‌های باران شدید باشند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی شمالی که از روز گذشته در حال گذر از کشور ما می‌باشد موجب بروز بارش‌های باران و تند باد شده و این شرایط امروز(جمعه) و فردا(شنبه) در مناطقی از شمال، مرکز و شرق کشورمان به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت آینده بارش‌های در سواحل شمالی و شمال کشور رخ می‌دهد و گستره بارش‌ها تا ۴۸ ساعت آینده به سمت شمال‌شرق و شرق کشور کشیده می‌شود که انتظار رعد و برق و بارش‌های رگباری برای این مناطق و دامنه‌های البرز پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور شدت بارش‌های برای ساعات آینده امروز(جمعه) را در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان دانست و گفت که این شرایط رفته رفته در ۲۴ ساعت آینده فقط در مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، شمال شرق تهران و سواحل دریای خزر باقی می‌ماند و در روز یکشنبه از شدت بارش‌ها در کشورمان کاسته شده و اکثر مناطق آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

نقشینه با اخطار وضعیت جوی امروز استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان، گفت: در این استان‌ها شرایط برای وقوع سیلاب‌های ناگهانی، صاعقه بر روی ارتفاعات، طوفان‌های تندری ، رگبارهای موقت شدید، تگرگ وجود دارد که این شرایط آب‌وهوایی می‌تواند موجب ایجاد تندبادهای شدید در سطح زمین شود که از تمامی هموطنان و سازمان‌های امدادی می‌خواهیم این اخطار و هشدار را در پایان هفته جدی بگیرند.

وی در پایان وضعیت دریای خزر و خلیج فارس را طوفانی و مواج دانست و همچنین از وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام در ساعت‌های آینده خبر داد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.