کد خبر : 9776
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 جولای 2014 - 21:29

ما اهل کوفه “هستیم ” اگر…

ما اهل کوفه “هستیم ” اگر…

این روزها سخن گفتن از رنج های کودکان و مردمان فلسطین در محافل آنهم با زبان روزه چقدر راحت وآسان شده با اینکه خوب می دانیم صرف سخن گفتن هیچ گاه از عمق فاجعه بر نمی کاود.

غزهما اهل كوفه هستيم اگر …

مثل باران بمب را باور كنيد

چند روزي زير باران سركنيد

اين روزها سخن گفتن از رنج هاي كودكان و مردمان فلسطين در محافل آنهم با زبان روزه چقدر راحت وآسان شده با اينكه خوب مي دانيم صرف سخن گفتن هيچ گاه از عمق فاجعه بر نمي كاود. هرروزصحنه اي كه بچه ها را ميكشند به وضوح مي بينيم اگر تصور كنيد همان لحظه اي كه امام حسين (ع) آن طفل شير خوار خود را بالا گرفت و فرمود اگر به من رحم نمي كنيد به اين طفل شير خوار رحم كنيد اما آن خدا بي خبران تير از كمان در كردند و آن شير خوار را شهيد كردند خواهي ديد حالا با عمل اسرائيلي ها يكي است . امروز ماجراي هولوكاست را تبديل به يك صنعت درآمدزا براي صهيونيست ها كرده اند و ميليارد ها از المان خسارت دريافت مي كنند تا بگويند ما مظلوم واقع شده ايم اگر آنهم درست باشد مگر هولوكاست امروز غزه نيست ؟ مگر قوانين جنگ اين نيست كه بايد با نظامي جنگيد ؟ بيمارستان را نبايد بمباران كرد ؟‌و …..؟؟؟؟؟؟ اي سازمان ملل كجايد ؟ اهاي اي مدافعان حقوق بشر ؟( هر چند كه وقتي اسمش را مي شنوم حالم بهم ميخوره ) . اما سخن زياد است و سخن آخرم با شماهست با آنهايي كه شعار ما اهل كوفه نيستيم را سر ميدهند . باور كنيد كه اگرماها هم بي تفاوت باشيم اگر پيام امام را كه براي جهانيان فرمود خوب درك نكرده باشيم يقينا به صراحت مي گويم از اهل كوفه هم بدتريم :
« تا كى بايد قدس‏ شما در زير چكمه تفاله‏ هاى امريكا، اسرائيل غاصب پايكوب شود؟ تا كى سرزمين قدس، فلسطين، لبنان و مسلمانان مظلوم آن ديار در زير سلطه جنايتكاران به سر برند و شما تماشاچى باشيد، و بعض حكام خائن شما آتش بيار آنان باشند؟ تا كى قريب يك ميليارد مسلمان در جهان و قريب صد ميليون عرب با كشورهاى وسيع و ذخاير بى‏پايان، شاهد چپاولگريهاى شرق و غرب و ستمگريها و قتل عامهاى غيرانسانى آنان و تفاله‏هاى آنان باشند؟ تا كى تحمل جنايات وحشتناك بر برادران افغانستان و لبنان را نموده و به نداى آنان جواب نمى‏دهند؟ تا كى به جاى مقابله با دشمنان اسلام و براى نجات قدس از اسلحه گرم و قدرت نظامى و الهى غفلت نموده و با كارهاى سياسى و برخوردهاى سازشكارانه با ابرقدرتها وقت گذرانده و به اسرائيل مهلت جنايتهاى بى‏امان داده و شاهد قتل عامها بايد بود؟ آيا سران قوم نمى‏دانند و نديده‏اند كه مذاكرات سياسى با سياستمداران قدرتمند و جنايتكاران تاريخ، قدس و فلسطين و لبنان را نجات نخواهد داد و هر روز بر جنايات و ستمگريها افزوده خواهد شد؟ بايد براى آزادى قدس از مسلسلهاى متكى بر ايمان و قدرت اسلام استفاده و بازيهاى سياسى را كه از آن بوى سازشكارى و راضى نگه داشتن ابرقدرتها به مشام مى‏رسد كنار گذاشت. بايد ملتهاى مسلمان خصوصاً ملت فلسطين و لبنان، كسانى را كه با مانورهاى سياسى وقت گذرانى مى‏كنند، تنبه نموده و زير بار بازيهاى سياسى كه نتيجه‏اى جز زيان و ضرر براى ملت مظلوم ندارد نروند. تا كى اسطوره‏هاى دروغين شرق و غرب، مسلمانان قدرتمند را مسحور نموده و بوقهاى تبليغاتى ميان تهى، آنان را وحشتزده مى‏نمايد؟»
صحيفه نور ج‏15 ص 60

حسين رفيعي وايقان
دانشجوي دانشگاه علمي و كاربردي شبستر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

م.ق چهارشنبه , 23 جولای 2014 - 9:20

خدا لعنت کند آن صهیونیستهای از خدا بی خبر را و حامیانشان را که در راسشان آمریکای جنایتکار میباشد …. ولعنت بر آن سازمان مللی که از ترس آمریکا و غرب نمیتواند به اسرائیل غاصب چپ نگاه کند.و نفرین بر ممالک عربی که خود را مسلمان معرفی میکنند ولی همیشه دست به سینه در خدمت آمریکا و اسرائیلند.

مهدی گوزلی وایقان چهارشنبه , 23 جولای 2014 - 12:05

از یادداشت زیبای اقای رفیعی نهایت استفاده را بردم.

مهدی ملکی از قره تپه چهارشنبه , 23 جولای 2014 - 14:08

مقاومت کن، غزه/در شهر صدای آتش و آوار است
برخیز، کدام خفته ای بیدار است/ای خواب دلان ساحل آرامش!
در شهر صدای آتش و آوار است/برخیز، کدام خفته ای بیدار است
ای خواب دلان ساحل آرامش!/یک شهر شکسته آن ور دیوار است
به غزه رو کن و بنگر شکوه ایمان را/به غزه رو کن و بنگر نبرد شیران را
به غزه رو کن و بنگر جنایت صهیون/که از شمار بود فتنه هایشان بیرون
ای کاش دوباره عشق آغاز شود/تا بار دگر غزه سرافراز شود
صدها غزل نگفته دارند، اگر/یک روز دهان سنگ ها باز شود
ای قدس ای شهر خدا آزاد می خواهم تو را/معراج گاه مصطفی آزاد می خواهم تو را
ای قبله گاه اولین بهر رسول آخرین/از سلطه صهیونیان آزاد می خواهم تو را
وعده دیدار روز جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس

بدبخت چهارشنبه , 23 جولای 2014 - 18:48

نمیتونم چیزی بگم فقططططططططططططططط……خداماروهم

اداره ثبت اسناد و املاك شبستر شنبه , 26 جولای 2014 - 10:12