کد خبر : 97297
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 می 2016 - 11:50

اولین پژوهش‌سرای دانش آموزی روستایی کشور در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد

اولین پژوهش‌سرای دانش آموزی روستایی کشور در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، توانمندی بالای دانش آموزان آذربایجان شرقی را یادآور شد و گفت: اولین پژوهش‌سرای دانش آموزی روستایی کشور در این استان پایه‌گذاری شده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، جعفر پاشایی در همایش فرهنگیان شبستر و تسوج، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به نقش الگویی معلم اشاره کرده و اظهار داشت: معلمان، هادیان و مهندسان نسل آینده می‌باشند و جامعه ای که در مقابل عظمت معلم تعظیم نماید قطعاً موفق خواهد شد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به فلسفه مدرسه و کلاس درس در نظام تعلیم و تعلم پرداخت و افزود: بزرگ‌ترین حلقه اشتراک و اتصال دولت و ملت، نظام تعلیم و تربیت است که باید بیش از پیش این حوزه تقویت شود.

پاشایی توانمندی بالای دانش آموزان آذربایجان شرقی را یادآور شد و ادامه داد: اولین پژوهش‌سرای دانش آموزی روستایی کشور در این استان پایه گذاری شده و رتبه‌های برتر علمی و پژوهشی کشور از این استان هستند.

وی در ادامه با بیان توصیه هایی به معلمان، گفت: ما باید دانش آموزان را دینی، علمی و اجتماعی بار آوریم، ضمن اینکه از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، رضایت مندی عمومی همکاران است.

پاشایی اولویت‌های آموزش و پرورش را یادآور شد و تصریح کرد: ۴ اصل، برنامه ریزی از ستاد تا صف، کیفیت بخشی مدارس، عدالت آموزشی و ایجاد محبت و مهربانی از اصول مهم و اولویت‌های آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین بجانی امام جمعه تسوج نیز تربیت فرد در جامعه را در سایه وجود معلم و آموزش و پرورش دانسته و عنوان کرد: اگر کل مجموعه آموزش و پرورش به صورت تشکل عمل نکند، هدف والای آموزش و تربیت که در جهت رسیدن به کمال است محقق نخواهد شد.

طهمورثی رئیس آموزش و پرورش منطقه تسوج نیز در این جلسه، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره خیرین منطقه تسوج در ارومیه و جذب ۱٫۲ میلیارد ریال و همچنین سه مدرسه خیر ساز افزود: مدرسه ۶ کلاسه دکتر یوسفی و همچنین مدرسه ۶ کلاسه دکتر تیزرو همراه با اهدای زمین مدرسه و نیز آموزشگاه ۳ کلاسه غلمانسرای از موفقیت‌های این جشنواره بوده است.

وی افزود: به امید خدا و با همدلی و همیاری خیرین منطقه در صدد برگزاری دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه در شهر تهران هستیم.

طهمورثی با بیان اینکه فرهیختگان و پزشکان برخاسته از منطقه تسوج در سراسر کشور حضور دارند، گفت: کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری توسط دانش آموزان و معلمان فرهیخته منطقه تسوج نشانگر ظرفیت‌های بالای این منطقه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.