کد خبر : 94245
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 آوریل 2016 - 11:49

اخراج از هواپیما به خاطر گفتن «ان‌شاء‌الله»

اخراج از هواپیما به خاطر گفتن «ان‌شاء‌الله»

وی می‌گوید در طول مکالمه‌اش وقتی کلمۀ «‌ان‌شاء‌الله» را به زبان آورد یکی از مسافران با تعجب به او خیره شد و سپس یکی از خدمه پرواز او را از هواپیما بیرون کرد .

به گزارش شبستر خبر به نقل از تابناک، مسئولان یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی ساوث‌وست ایرلاینزِ امریکا، یک دانشجوی عراقی را به خاطر عربی صحبت کردن از هواپیما بیرون کرده‌اند.

این جوان که خیرالدین مخزومی نام دارد در تاریخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین) پیش از بلند شدن هواپیما، از آن بیرون رانده شد.

مخزومی می‌گوید تلفنی با عمویش درباره شرکت در جلسه سخنرانی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل صحبت می‌کرده که یکی از خدمه‌های پرواز او را از هواپیما بیرون کرده است.

این دانشجو اخیراً در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «آنچنان درباره این سخنرانی هیجان‌زده بودم که به عمویم زنگ زدم تا درباره‌اش صحبت کنم.»

وی می‌گوید در طول مکالمه‌اش وقتی کلمۀ «‌ان‌شاء‌الله» را به زبان آورد یکی از مسافران با تعجب به او خیره شد و سپس یکی از خدمه پرواز او را از هواپیما بیرون کرد و بعد از آن نیز به وی اجازه ندادند به هواپیما بازگردد.

مخزومی که ۲۶ سال دارد و دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است در این رابطه گفت: «این بلایی است که اسلام‌هراسی بر سر این کشور آورده است.»

وی افزود: «من و خانواده‌ام اتفاق‌های بسیاری را از سر گذرانده‌ایم و این صرفاً یک تجربۀ دیگر بود. شرافت انسانی ارزشمندترین چیز در دنیاست، نه پول! اگر از من عذرخواهی می‌کردند شاید به آنها یاد می‌دادم چگونه با مردم عادلانه رفتار کنند.»

با این وجود، شرکت هواپیمایی ساوث‌وست ایرلاینز در بیانیه‌ای اعلام کرد این جوان به خاطر «سخنان تهدید‌آمیزی که در هواپیما بیان کرد» اخراج شده و موضوع ربطی به تبعیض نژادی نداشته است.

در بیانیه این شرکت آمده است: «ما مسافری را بدون تصمیم جمعی و بدون مقدمه از هواپیما خارج نمی‌کنیم و دوست نداریم مسافران چیزی جز خاطره خوش از پروازهای ما داشته باشند.»

این نخستین بار نیست که چنین حوادثی برای افراد مسلمان و یا عرب‌زبان در امریکا رخ می‌دهد.

چندی پیش نیز خلبان شرکت یونایتد ایرلاینز پیش از پرواز، از یک خانواده مسلمان پنج نفره خواست از هواپیما خارج شوند.

محمد شبلی، همسر و سه فرزندش در فرودگاه شیکاگو سوار بر هواپیما، برای سفر به واشنگتن آماده بودند که با درخواست خلبان مواجه شدند.

خلبان شرکت هواپیمایی یونایتدر ایر لاینز در پاسخ به سؤال خانم شبلی، در یک بهانه تراشی کلی و بدون ذکر جزئیات، مسائل امنیتی را علت این درخواست عنوان کرد.

در ماه می نیز یک زن مسلمان به نام طاهره احمد به خاطر همراه داشتن یک قوطی کنسرو در پرواز شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز به درخواست مهماندار از سفر هوایی خود باز ماند. مهماندار گفته بود وی ممکن است از این کنسرو به عنوان سلاح استفاده کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.