کد خبر : 92889
تاریخ انتشار : شنبه 9 آوریل 2016 - 23:00

همایش ملی شیخ محمود شبستری پانزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود

همایش ملی شیخ محمود شبستری پانزدهم اردیبهشت ماه  برگزار می شود

د همایش ملی بزرگداشت شیخ محمود شبستری پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان شبستر با حضور میهمانان و اندیشمندان کشوری و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار می گردد.

به گزارش شبسترنیوز نخستین نشست تخصصی ویژه همایش ملی شیخ محمودشبستری قبل از ظهر امروز شنبه۲۱ فروردین با حضورمعاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و امام جمعه وجمعی از مسئولین شهرستان شبستر در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمدزاده در این نشست با تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت:امید است بتوانیم در سال جدید در راستای تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری قدم برداریم.

وی اظهار کرد:شهرستان شبستر،پتانسیل های قوی و مهمی دارد و باید قدردان این نعمت ها باشیم و در معرفی بزرگانی که در طول تاریخ متحمل زحمت شده اندهمه باید تلاش کنند.

شهرستان شبستر مهد فرهنگ ،تدین و معرفت است

    امام جمعه شبستر ادامه داد:برای شکوفایی فکر و اندیشه جوانان امروز و فردا  لازم است با تجلیل از چهره های ماندگار و بزرگان ،چراغ راه را نشان دهیم.

محمدزاده با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شهرستان شبستر افزود:این شهرستان مهد فرهنگ و تدین و معرفت است و شیخ محمود شبستری یکی از بزرگ افتخارات شبستر است که لازم است توجه شود.

شیخ محمود شبستری یکی از گنجینه های ارزشمند شهرستان شبستر است

فرماندار شبستر نیز در این نشست با اشاره به جایگاه شیخ محمود شبستری گفت: برگزاری همایش بزرگداشت شیخ محمود شبستری یکی از آرزوهای دیرینه نخبگان فرهنگی و مردم شهرستان بود که  امید است به بهترین صورت و در کیفیت بالا برگزار شود.

وی با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ در جوامع افزود:اگر فرهنگ و تاریخ از جامعه حذف شود جامعه بی معنا می شود.

کاشانی در بخش دیگر سخنان با اشاره به سبقه فرهنگی شهرستان شبستر خاطرنشان کرد:تاریخ شهرستان شبستر مملو از چهره ها و شخصیت های برجسته دینی ،علمی،سیاسی و اجتماعی است و شیخ محمود شبستری یکی از گنجینه های ارزشمند این شهرستان است

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد:شهرستان شبستر تجربه های خوبی در زمینه برگزاری همایش های مختلف دارد و لازم است همایش بزرگداشت شیخ محمود شبستری هرچه باشکوه تر برای معرفی در سطح استان و کشور برگزار شود و مقدمه ای برای برگزاری همایش بین المللی در سال های آینده باشد.

درمعرفی شیخ محمودشبستری تاکنون قصور شده است

دکتر چمیده فرمعاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت:شهرستان شبستر یکی از فرهنگی ترین و علمی ترین شهرستان ها می باشد و مفاخر و بزرگان زیادی از این شهرهستند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی و دبیر ستاد برگزاری همایش سراسری شیخ محمود شبستری با بیان اینکه حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده است :با هجمه های مختلف فرهنگی مواجه هستیم و در مقابل این هجمه ها تنها راه حل،  استفاده از پتانسیل ها و نماد های فرهنگی مان است.

وی با اشاره به ضرورت بزرگداشت شیخ محمود شبستری تصریح کرد:در خصوص معرفی شیخ محمودشبستری تاکنون قصور شده و تنها به نامگذاری بسنده کرده ایم و باید کارعملی انجام دهیم و در برگزاری هرچه بهتر همایش شیخ محمود شبستری همه دستگاههای شهرستان شبستر باید همکاری داشته باشند

شهرستان شبستر میزبان میهمانان کشوری می شود

همچنین دکتر حسن امین لو نماینده اسبق مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی  و مدیر عامل موسسه فرهنگی شیخ محمود شبستری در این نشست گفت: درطول تاریخ در ایران عرفای بسیاری وجود داشته که شیخ محمودشبستری از عرفای شاخص تاریخ ایران است و به روایت افراد متخصصین در حوزه عرفان ،اثر شیخ محمود شبستری یکی از مهم ترین آثار تدوین شده در این حوزه می باشد  و عرفای بسیاری در اشعارشان به شیخ محمود شبستری اشاره کرده اند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی شیخ محمود شبستری افزود: شیخ محمود شبستری را در دنیا می شناسند و این شخصیت بزرگ در شهرستان شبستر،گوهری در زیر خاک است و بر ما وظیفه است برای معرفی شهرستان در کشور  از این گوهر گرانبها استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص برگزاری همایش ملی شیخ محمودشبستری خاطرنشان کرد: عرفای بنام کشور با عنوان سخنران و مهمان در این همایش حضور خواهند یافت و همه باید در برگزاری هرچه بهتر این همایش سنگ تمام بگذارند

خاطرنشان می شود همایش ملی بزرگداشت شیخ محمود شبستری پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری  در شهرستان شبستر با حضور میهمانان و اندیشمندان کشوری و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار می گردد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رـ ی دوشنبه , 11 آوریل 2016 - 19:16

باسلام :آیاشرکت دراین همایش برای عموم آزاداست ویاشرایط خاصی دارد؟

شبسترنیوز سه‌شنبه , 12 آوریل 2016 - 1:04

سلام شرکت برای عموم آزاد است