کد خبر : 91893
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مارس 2016 - 11:50

اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم از اول سال‌جاری

اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم از اول سال‌جاری

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: قانون جدید مالیات‌های مستقیم از اول سال‌جاری اجرا می‌شود که تغییرات قابل توجهی در برخی مواد قانونی آن به وجود آمده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، رسول رسولی اظهار داشت: یکی از تغییرات مهم، حذف ماده ۱۰۴ قانون قبلی است که مربوط به کسر ۳ درصد مالیات تکلیفی از دریافت‌کنندگان وجوه بود.

وی افزود: با حذف این ماده، از اول سال ۹۵ وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شهرداری‌ها، موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و تمام اشخاص حقوقی اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع ماده ۱۰۴ قانون مالیا‌های مستقیم قبلی، مکلف نیستند که ۳ درصد مالیات تکلیفی علی‌الحساب از دریافت‌کنندگان وجوه را کسر کنند.

رسولی گفت: با تمدید اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم، نرخ مالیات بر ارزش افزوده تغییر نیافته و همان ۹ درصد است که افراد مشمول فراخوان‌های قبلی سازمان مالیاتی کشور باید نسبت به دریافت و واریز آن به حساب‌های مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: قانون جدید مالیاتی با رویکرد شفافیت اقتصادی و افزایش خود اظهاری و جلوگیری از فرارهای مالیاتی طراحی شده و امید است با اجرای آن شاهد عدالت مالیاتی، افزایش رفاه عمومی و رضایتمندی در بین مردم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.