کد خبر : 91575
تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2016 - 13:39

اقامت بیش از ۵۴ هزار نفر گردشگر تا پایان روز ششم فروردین ۹۵ در آذربایجان‌شرقی

اقامت بیش از ۵۴ هزار نفر گردشگر تا پایان روز ششم فروردین ۹۵ در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اقامت بیش از ۵۴ هزار نفر گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز ششم فروردین ۹۵ در استان خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، فرزین حق‌پرست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد اقامت تنها مربوط به آمار هتل‌ها، مهمانپذیرها و ستاد اسکان فرهنگیان استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال با تمهیدات اندیشیده شده، ظرفیت اقامت در استان به ۷ هزار و ۸۹۵  تخت در سال ۹۵ ارتقا یافته است، این تعداد تخت را در قالب ۵۰ هتل و هتل آپارتمان و ۷۵ مهمانپذیر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی اعلام کرد.

حق‌پرست تشریح کرد: از این میزان اقامت، ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر مربوط به هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان، ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به مهمانپذیرهای استان و ۱۴ هزار و ۸۱ نفر متعلق به ستاد اسکان فرهنگیان استان است.

وی از ۶۲ درصد میزان اشغال تخت در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و ۵۸ درصد میزان اشغال تخت در مهمانپذیرهای استان از ۲۷ اسفند ۹۴ تا ششم فروردین ۹۵ خبر داد.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: تا پایان روز پنجم فروردین ۹۵، پنج میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۱۲ دستگاه تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.