کد خبر : 91064
تاریخ انتشار : شنبه 19 مارس 2016 - 13:48

آسمان ۱۵ استان یکشنبه برفی و بارانی است

آسمان ۱۵ استان یکشنبه برفی و بارانی است

یکشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز سبب بارش باران و برف در این ناحیه می شود

به گزارش شبسترنیوز؛ سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یکشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز سبب بارش باران و برف در این ناحیه می شود و سپس تا انتهای این روز مناطق غرب، جنوب غرب، نیمه غربی البرز و زاگرس مرکزی و غرب سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

این سامانه تا اواسط هفته آینده در کشور فعال است و فعالیت آن دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبی و جنوب کشور نیز می رسد.

بر این اساس وضع مناطق ذکر شده در سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:

یکشنبه ۹۵/۰۱/۰۱: بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری در اواخر وقت بارش باران و برف در گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران و رگبار و رعدوبرق گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام، شمال خوزستان.

دوشنبه ۹۵/۰۱/۰۲: بارش برف و باران و وزش باد در اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در لرستان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان و مرکزی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، جنوب اصفهان و یزد.

از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه شرایط برای پدیده گردوغبار ،کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استانهای واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب مهیا می باشد.

شنبه و یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه همراه با وزش باد شدید و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه پیش بینی می شود.

دریای خزر نیز از یکشنبه شب و طی روز دوشنبه مواج خواهد بود. از اینرو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.