کد خبر : 91033
تاریخ انتشار : شنبه 19 مارس 2016 - 11:15

جعبه دارو را هم خانه تکانی کنید

جعبه دارو را هم خانه تکانی کنید

خانه تکانی‌های منازل با توجه به فرا رسیدن سال جدید فرصتی است تا جعبه دارو‌ها را هم خانه‌تکانی کنیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر جنیدی داروساز، گفت: داروها دارای تاریخ انقضا هستند که اگر در آن زمان مشخص مصرف نشود، اثر بخشی خود را از دست می‌دهند و یا بی اثر می‌شوند که همین بی اثر شدن در بعضی از موارد مضر و خطرناک است.

وی در ادامه افزود‌: به طور مثال قطره‌های چشمی دارای تاریخی هستند که باید در آن زمان مشخص مصرف شوند و بعد از آن تاریخ دیگر دارو را نباید مصرف کرد.

این دکتر داروساز خاطر‌نشان کرد‌: با فرا رسیدن سال نو بهتر است‌، جعبه های دارو‌ها را در خانه‌هایمان مرتب کنیم و دارو‌های تاریخ مصرف گذشته را دور بریزم.

جنیدی گفت‌: در سال ۹۳ ما شاهد مسمومیت ۷۷۸ نفر از هموطنان بوده‌ایم که اکثر این مسمومیت‌ها ناشی از مصرف داروهای تاریخ مصرف گذشته بوده است که این آمار نسبت به سال قبل ۳۱ نفر افزایش داشته است.

وی افزود‌: برای خانه تکانی جعبه دارو‌ها، داروهای تاریخ مصرف گذشته را از بسته بندی خود خارج کرده و در کیسه زباله بریزید یا در چاه فاضلاب از بین ببرید.

این پزشک دارو ساز خاطرنشان کرد: نگهداری آنتی بیوتیک‌ها، دارو‌های نسخه‌ای و داروهای ممنوعه در خانه خطرناک است و اکیدا توصیه می‌شود پس از طی دوره درمان این دارو‌ها‌، باقی مانده این دارو‌ها را معدوم کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.