کد خبر : 91003
تاریخ انتشار : شنبه 19 مارس 2016 - 10:53

مهاجرت از روستاها باید معکوس شود/مهاجرت به شهرها به حاشیه‌نشینی منجر می‌شود

مهاجرت از روستاها باید معکوس شود/مهاجرت به شهرها به حاشیه‌نشینی منجر می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه روستاها نه تنها نباید خالی از جمعیت شوند، بلکه باید خدمات توسعه یابد، گفت: باید خدمات روستایی را به سمت رفاه بیشتر و افزایش درآمد روستایی ببریم و تا روستاها رونق لازم را داشته و مهاجرت معکوس اتفاق افتد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در جمع مردم روستای “کندرود” تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه در چنین روزهایی از اواخر اسفند ماه، در عملیات بدر، مهدی باکری، علی تجلایی و قصاب عبداللهی برای دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: سرکشی به خانواده‌های شهدا کمترین اقدامی است که برای ادای احترام به خانواده‌های شهدا می توانیم انجام دهیم و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این استان علی‌رغم اینکه در مرز قرار دارد و چهار راه مواصلاتی ایران با اروپا و قفقاز است، براساس آمارهای رسمی، در سال ۹۳ و ۹۴ از امن‌ترین استان‌های کشور است، ابراز داشت: این امنیت را مدیون شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی، امنیتی وغیره هستیم و با همراهی مردم به این جایگاه رسیده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت هیچ وقت کمبود بودجه را عامل قطع بودجه به روستاها نکرد بلکه تاکید بر افزایش ارائه خدمت داشت، تصریح کرد: در دهه ۶۰ آمار ساکنان روستایی به شهری، ۷۰ به ۳۰ درصد بود، ولی بر اساس آمار سال ۹۰، بیش از ۷۳ درصد در شهرها و ۲۷ درصد در روستاها ساکن هستند که اغلب مهاجران به شهرها، حاشیه‌نشین می‌شوند و مشکلات زیادی را در پی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید ابتدا توسعه را از روستا آغاز کرد، خاطرنشان کرد: با توسعه روستاها و تثبیت روستاییان، به رونق کشاورزی، تولید وغیره کمک کرد.

جبارزاده ابراز امیدواری کرد: در لایحه دولت میزان اعتبارات روستایی بیش از ۹۴ باشد و تمام هم و غم دولت نیز در استان، اولویت اصلی، رسیدگی به روستایان و کشاورزان است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه به روستاها از محل مالیات بر ارزش افزوده ابراز داشت: دولت در پرداخت حقوق به کارمندان مشکل دارد ولی اعتبارات روستاها را چند برابر کردیم تا مهاجرت معکوس شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه روستاها نه تنها نباید خالی از جمعیت شوند، بلکه باید خدمات توسعه یابد، افزود: باید خدمات روستایی را به‌سمت رفاه بیشتر و افزایش درآمد روستایی ببریم و تا روستاها رونق لازم را داشته و مهاجرت معکوس اتفاق افتد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.