کد خبر : 90797
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 مارس 2016 - 11:21

آذربایجان شرقی در آستانه نوروز سفیدپوش شد/غافلگیری زمستانی در آستانه بهار

آذربایجان شرقی در آستانه نوروز سفیدپوش شد/غافلگیری زمستانی در آستانه بهار

از آخرین ساعات شامگاه سه شنبه، برف و بوران تمامی شهرهای آذربایجان شرقی را فرا گرفت و شاهد کاهش محسوس درجه حرارت هوا در آستانه بهار بوده‌ایم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، از آخرین ساعات شامگاه سه شنبه و ابتدای امروز، برف و بوران تمامی شهرهای آذربایجان شرقی را فرا گرفت و شاهد کاهش محسوس درجه حرارت هوا در آستانه بهار بوده ایم.

بارش برف که هم اکنون نیز ادامه دارد، علاوه بر شهرها، محورهای مواصلاتی استان را نیز در بر گرفته و در برخی جاده ها و خیابان های داخل شهری، سبب کندی عبور و مرور و راهبندان شده است.

مسافران نوروزی استان آذربایجان شرقی و اهالی استان قبل از خروج از منزل، ضمن اطلاع کامل از وضعیت جاده ها، از وضعیت خودرو و همراه داشتن لباس گرم و زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

بارش ها امروز نیز ادامه دارد و با توجه به اینکه در آستانه بهار و شکوفه زدن درختان، شاهد کاهش محسوس درجه حرارت هوا بوده ایم، کشاورزان و باغداران باید ضمن رعایت نکات مهم، از سرمازدگی درختان جلوگیری کنند.

همه محورهای مواصلاتی استان لغزنده است/ هیچ‌یک از محورهای استان مسدود نیست

سرهنگ جواد ناموران نیز با اشاره به اینکه دیروز و امروز در همه محورهای مواصلاتی استان بارش برف اتفاق افتاده است، افزود:  توصیه میکنیم رانندگانی که خارج از شهر تردد می کنند، در این محورها قبل از خروج از منزل، تجهیزات خودرو را از قبیل لاستیک ها، سیستم گرمایشی، شیشه، چراغ ها، زنجیر چرخ و باک بنزین کنترل کنند.

وی در توصیه به رانندگان با بیان اینکه اکنون جاده های استان لغزنده است، تاکید کرد: رانندگان باید با سرعت مطمئنه در محورها تردد کنند چرا که به دلیل لغزندگی جاده ها، مسافت توقف طولانی می شود.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از محورهای استان مسدود نمی باشد، تصریح کرد: افرادی که قصد سفر در جاده های ارتباطی استان را دارند می توانند قبل از سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۲۰ از وضعیت جاده های استان باخبر شوند.

امدادرسانی به بیش از ۹۰۰ تن مسافر گرفتار در برف و کولاک/توزیع بیش از ۴۰۰  بسته غذایی در میان مسافران

بدنبال بارش سنگین برف در استان نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از نخستین دقایق روز چهارشنبه ۲۶ اسفند اقدام به امدادرسانی های گسترده به گرفتاران در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان نمودند.

بر اساس این گزارش، در این مدت نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای محورهای اتوبان پیامبر اعظم، محور تبریز-کلیبر ، محور تبریز-ورزقان، محور تبریز_سراب ،محور سرچم-اردبیل و محور تبریز-مراغه با انجام دهها عملیات امدادی اقدام به نجات در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک کردند.

برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر استان، در این روز نجاتگران پایگاههای سیدالشهدا و شیبلی بستان آباد، عزیزکندی هشترود، سامبوران اهر، شهیداباذری بحرمان سراب، علی بیگ کندی ورزقان، آقکند میانه و خراجوی مراغه ضمن کمک به رها سازی و هدایت مسیر خودروهای گرفتار و امدادرسانی به بیش از ۹ هزار تن مسافر اقدام به توزیع بیش از ۴۰۰ بسته غذایی در میان مسافران خودروهای گرفتار در برف و کولاک کرده و نزدیک به ۵۰ تن را در پایگاهها اسکان داده و اقدام به توزیع  بیش از ۱۰۰ تخته پتو در میان اسکان یافتگان نمودند.

لغزنگی جاده ها باعث بوقوع پیوستن چندین فقره تصادف های زنجیره ای و واژگونی  خودروها شده بود که توسط نیروهای امدادی، امدادرسانی‌های لازم صورت گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.