کد خبر : 90747
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 مارس 2016 - 9:42

لزوم پیشگیری از سرمازدگی بهاره درختان میوه در آذربایجان‌شرقی

لزوم پیشگیری از سرمازدگی بهاره درختان میوه در آذربایجان‌شرقی

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم پیشگیری از سرمازدگی بهاره درختان میوه در آذربایجان‌شرقی در روزهای منتهی به سال جدید تاکید کرد.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، ابوالفضل شکوری اظهار داشت: با توجه به اخطارهای هواشناسی استان مبنی بر کاهش محسوس درجه حرارت هوا در روزهای آینده مخصوصاً در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ اسفند ماه و متعاقب آن احتمال خسارت بر جوانه‌ها و شکوفه‌های درختان میوه، از همه رسانه‌ها، مطبوعات و به ویژه صدا و سیما انتظار می‌رود راهکارهای کاهش خسارت به باغداران را در شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه باغداران باید با توجه به کاهش دما و احتمال وقوع سرمازدگی آمادگی لازم را برای مقابله با سرمازدگی داشته باشند، افزود: در صورت امکان، آبیاری سبک در سطح باغات انجام و از پنکه‌های باغی یا تجهیزات مولد باد در نقاط مناسب استفاده شود، همچنین مواد مختلف سوختنی همچون کاه و کلش و شاخه‌های هرس شده و سوخت‌های فسیلی را در نقاط مختلف باغ طوری قرار دهند که به هنگام وزش باد برای حرکت هوای گرم به سمت باغ باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه لازم است با آتش زدن مواد اشاره شده نسبت به ایجاد دود و گرما در ساعات بحرانی دما اقدام شود، افزود: در صورت امکان با استفاده از سیستم آبیاری بارانی و یا سایر وسائل نسبت به آبپاشی روی درختان میوه اقدام کرده و از محلول‌های ضدیخ مورد اطمینان برای محلول پاشی درختان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از پلارهای باغی به تعداد ۷۰-۸۰ دستگاه در هر هکتار و یا سایر امکانات برای بالا بردن دمای محیط باغ استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.