کد خبر : 90540
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مارس 2016 - 9:14

ظرفیت خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر به‌کارگیری شود

ظرفیت خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر به‌کارگیری شود

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باید از حضور خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم گفت: مجمع خیرین پیشگیری از اعتیاد را در چند استان راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، علیرضا جزینی، در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند آذربایجان شرقی، درزمینه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر، اظهار داشت: موضوع مبارزه با مواد مخدر بسیار حساس است و تهدیدات جدی را متوجه کشور و نیروی انسانی کرده است.

وی بابیان اینکه بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور داریم، افزود: ۱۰ درصد اعتیاد را زنان، ۱ درصد را دانشجویان و دانش آموزان و ۲۰ درصد را کارگران تشکیل می‌دهند.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۲۶ درصد مواد مخدر مصرفی در کشور، مواد مخدر صنعتی است، گفت: مواد مخدر صنعتی یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی در بین مصرف‌کنندگان است، چراکه تولید ماده مخدر شیشه در هر جا و مکانی بدون بو و در عرض ۶ ساعت امکان‌پذیر است و حساسیت را بسیار افزایش داده است.

جزینی از کشف ۱۷ میلیون قرص و آمپول غیرمجاز، ۸۰۰ تن مواد مخدر با منشأ تریاک در کشور خبر داد و ابراز داشت: در همسایگی ایران، بیش از ۷ هزار تن کشت می‌شود که ۳۰ درصد آن وارد کشور شده یا از آن ترانزیت می‌شود.

وی میزان مصرف مواد مخدر در کشور را یادآور شد و با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ تن مواد سالانه در داخل کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: در ارتباط با این تهدید و آسیب باید برنامه‌ریزی دقیق داشت تا ضمن مبارزه با مواد مخدر، درزمینه پیشگیری نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر بابیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در برنامه‌های توسعه اول تا سوم جایی نداشت ولی در برنامه چهارم و پنجم، این موضوع جبران شد، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم موضوع مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی آورده شده است تا از توان و مشارکت مردم نیز برای مبارزه و پیشگیری بهره‌گیری شود.

جزینی با تأکید بر اینکه با اعتماد اجتماعی می‌توانیم در امر مبارزه با مواد مخدر موفق شویم، تصریح کرد: برای جلب اعتماد عمومی، نباید معتاد متجاهری را در خیابان‌ها شاهد باشیم، چراکه اگر معتاد خیابانی وجود داشته باشد و از مردم کمک بخواهیم، مردم با اکراه این کار را انجام خواهند داد و موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید از حضور خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مجمع خیرین پیشگیری از اعتیاد را در چند استان راه‌اندازی کردیم که نتایج نمونه‌ای آن را در استان آذربایجان شرقی شاهد هستیم که این اقدام ارزشمند استان می‌تواند سرمشقی برای سایر استان‌ها باشد.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، باید هرسال ۵ درصد از اعتیاد را کاهش دهیم، افزود: این اقدام بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود و باید با اجتماعی کردن مبارزه و پیشگیری این هدف را محقق کنیم.

وی بابیان اینکه بعد از پاک‌سازی، نگهداری و درمان معتادان، باید در کنار آن، موضوع اشتغال را نیز پررنگ کنیم، گفت: ایران اسلامی، پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر دنیا شناخته می‌شود که در این راه، ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز را تقدیم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.