کد خبر : 90387
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 مارس 2016 - 11:18

تدوین آیین نامه ۲۹ بندی برگزاری یادواره‌های شهدای آذربایجان شرقی/برگزاری ۴۲۶ یادواره شهدا در سال ۹۴

تدوین آیین نامه ۲۹ بندی برگزاری یادواره‌های شهدای آذربایجان شرقی/برگزاری ۴۲۶ یادواره شهدا در سال ۹۴

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ۴۲۶ یادواره در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی در طول سال ۹۴ برگزار شده است، گفت: ۲۰۰ زوج جوان از خانواده شهدا نیز در سالجاری با برگزاری مراسم ویژه به خانه‌های بخت رفتند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، قاسم صمدیان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سال ۹۴ در پرداختن به موضوع شهادت همه نهادها به صورت همدل و همزبان در این راستا تلاش‌های زیادی انجام دادند، اظهار داشت: از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ۴۰ روز اوج فعالیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که همگی تمام ظرفیت‌ها را به کارگرفتیم، ولی در عین حال، با این همه تلاش، نمی‌توان نسبت به شهدا ادای دین کرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این شورا جزو برنامه‌هایی است که در استان جا افتاده شده است، گفت: امیدواریم در سال ۹۵ قدم‌های بهتری با همفکری اعضای شورا برداشته شود تا در ارائه خدمت به خانواده شهدا بیش از پیش برنامه ریزی و اجرا کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با توسعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، توجه ویژه ای به خانواده‌های شهدا صورت می‌گیرد، افزود: ساماندهی در برنامه ریزی کلان دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت ایثارگران در توسعه فرهنگ شهادت از جمله اهدافی است که باید در قالب این شورا اجرایی شود.

صمدیان با اشاره به اینکه ۴۲۶ یادواره در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی در طول سال ۹۴ برگزار شده است، افزود: ۲۰۰ زوج جوان از خانواده شهدا نیز در سالجاری با برگزاری مراسم ویژه به خانه‌های بخت رفتند و امیدواریم در سال ۹۵ نیز برنامه‌هایی با کیفیت و ویژگی مطلوب تر برگزار شود.

وی از کسب رتبه اول در زمینه «حجاب و عفاف» و «طرح سپاس» توسط  بنیاد شهید آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در طرح سپاس با بیش از ۲۳ هزار نفر از خانواده‌های شهدای استان دیدار داشته‌ایم که رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بنیاد شهید استان در موضوع جبهه مجازی ایثار و شهادت و رسیدگی به امور نخبگان خانواده‌های شاهد و ایثارگر رتبه اول کشور را کسب کرده‌اند، ابرازداشت: در موضوعات قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز با ۲۶ نفر حافظ کل قرآن، رتبه برتر کشور را کسب کرده‌اند.

وی از تنظیم آیین نامه برگزاری یادواره شهدا در ۲۹ بند در بنیاد شهید استان خبر داد و خاطر نشان کرد: باید در این موضوع، چنان فرهنگ سازی شود و فرهنگ ایثار به نسل جدید منتقل شود که دشمن وقتی به جامعه نگاه می‌کند، از هر اقدامی علیه ایران بترسد.

صمدیان با اشاره به اینکه نسل جدید باید همیشه آماده حفظ نظام در برابر دشمنان باشند، تاکید کرد: یادواره‌های شهدا همیشه نسل پرور هستند و باید با برنامه‌های به روز، سازماندهی شده و با محتوا،‌ کیفیت یادواره‌های شهدا را افزایش داد.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی، در پایان تصریح کرد: تمامی ارکان نظام باید هرکدام بر اساس توان خود به دیدار خانواده‌های شهدا رفته، تا بتوانیم بهتر از این در خدمت خانواده‌های شهدا باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.