کد خبر : 90073
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مارس 2016 - 13:11

خط آهن میانه ـ بستان‌‌آباد تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

خط آهن میانه ـ بستان‌‌آباد تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از خریداری ریل خط‌آهن میانه ـ بستان‌آباد و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: کار زیرسازی این مسیر به پایان رسیده و عملیات ریل‌گذاری آغاز شده است.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی با اشاره به سفر روز پنجشنبه ۲۰ اسفند وزیر راه و شهرسازی به تبریز اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در این سفر آقای آخوندی، شخص وزیر راه به آن تأکید داشت٬ بحث به کارگیری حمل‌ و نقل ترکیبی در تبریز بود تا با بهره‌برداری از متروی تبریز اتصالی به ایستگاه راه‌آهن٬ فرودگاه و پایانه مرکزی مسافربری تبریز صورت گیرد.

وی با یادآوری اینکه هنوز متروی تبریز به بهره‌برداری نرسیده است و شهرداری تبریز به دنبال این است که در سال ۹۵ متروی تبریز را به بهره‌برداری برساند٬ گفت: در حال حاضر حدود ۶ کیلومتر از خط یک متروی تبریز به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در طرح توسعه خطوط مترو سه خط ریلی درون شهری وجود دارد که به سه مرکز ایستگاه راه‌آهن٬ فرودگاه و پایانه مرکزی تبریز متصل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به هماهنگی میان دستگاهی خوبی که بین شهرداری و مجریان دولتی در این استان وجود دارد٬ گفت: کار مطالعاتی و جانمایی ایستگاه‌های متروی راه‌آهن٬ فرودگاه و پایانه مرکزی تبریز انجام شده تا با بهره‌برداری از مترو حمل‌ و نقل ترکیبی مورد نظر وزیر راه و شهرسازی محقق شود.

اخلاقی اضافه کرد: در حال حاضر مشاوران طرح در سه پروژه ایستگاه راه‌آهن٬ فرودگاه و پایانه مرکزی مسافربری در حال فعالیت هستند که یکی از موضوعات مورد تأکید اتصال مترو به این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به خبرخوش وزیر راه و شهرسازی برای راه‌آهن آذربایجان٬ از خریداری ریل برای خط آهن میانه ـ بستان‌آباد خبر داد و گفت: این مسیر ریلی جدید به موازات آزاد راه تبریز ـ میانه است و میانه را به بستان‌آباد و سپس به تبریز متصل می‌‌کند در حالی که مسیر قبلی میانه را به مراغه٬ عجب‌شیر٬ آذرشهر و تبریز متصل می‌کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه کار زیرسازی این مسیر به پایان رسیده است عملیات ریل‌گذاری آغاز و تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد و این مسیر برای جابه‌جایی مسافران در نوروز سال ۹۶ قابل استفاده باشد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های درجه سه این مسیر زودتر از ایستگاه‌های درجه دو آماده بهره‌برداری می‌شود٬ تأکید کرد: ساخت این خط ریلی خواست عمومی مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی است و می‌تواند برای استفاده بیشتر مردم از راه‌آهن تأثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.