کد خبر : 90039
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مارس 2016 - 9:20

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شبستر برگزار گردید

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شبستر برگزار گردید

به گزارش شبسترنیوز ،مدیریت آموزش وپرورش  با حضور کارشناسان حوزه علمیه، نیروی انتظامی، اداره بهزیستی شهرستان و با همکاری کارشناسی حراست اداره، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای ۲۵۰ نفر از همکاران دوره های  اول و دوم متوسطه منطقه برگزار کرد رییس پلیس فتای نیروی انتظامی شهرستان شبستر در این کارگاه  به تشریح

به گزارش شبسترنیوز ،مدیریت آموزش وپرورش  با حضور کارشناسان حوزه علمیه، نیروی انتظامی، اداره بهزیستی شهرستان و با همکاری کارشناسی حراست اداره، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای ۲۵۰ نفر از همکاران دوره های  اول و دوم متوسطه منطقه برگزار کرد آسیب-های-اجتماعی

رییس پلیس فتای نیروی انتظامی شهرستان شبستر در این کارگاه  به تشریح نحوه استفاده صحیح از تکنولوژیهای جدید (ماهواره ،اینترنت و…)  اشاره کرد و افزود : اعتیاد به شبکه های مجازی،  گسترش ارتباطات نامتعارف در بین جوانان، سوء استفاده های جنسی از کودکان و نوجوانان، سردی روابط اعضای خانواده و عدم توجه والدین به فرزندان خشونت و گسترش انواع آن در بین افراد جامعه، انزواطلبی و…. از آثار مخرب استفاده نامناسب از فضاهای مجازی است.

 یادآوری و تشریح وظایف پلیس فتا، ضرورت هوشیاری لازم مردم در خرید شارژهای اینترنتی و توجه به اعتبار سایت ها، نصب نرم افزارهای کنترل در رایانه های منازل، پرهیز از ورود به سایت های دوست یابی و مبتذل، ناموفق بودن ازدواج های اینترنتی، پرهیز از باز نمودن پیامک های مشکوک و…. از دیگر مطالبی بود که ستوان دوم فرج پور به آن اشاره کرد.

نریمانی کارشناس اداره بهزیستی شهرستان در ادامه مشخصات و ابعاد سلامت از نظر سلامت فردی و اجتماعی را بیان کرده و سپس در باره سبک زندگی سالم، چگونی ایجاد روابط سالم و صحیح بین والدین با فرزندان، کاهش میزان طلاق، کنترل هیجانات نامتعارف فرزندان، کنترل رفتارهای خشن فرزندان پسر، مسایل مربوط به بلوغ زودرس و فشارهای گروه همسالان توضیحات لازم را ارائه داد.

مجید گوزلی کارشناس حراست اداره هدف اصلی از برگزاری چنین کارگاه هایی را آگاهی بخشی در راستای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی دانست و اظهار داشت: آموزش مهارتهای زندگی و تربیت دانش آموزان، ضرورت شناساندن انواع آسیب های اجتماعی، مواد مخدر صنعتی، داروهای روانگردان، خطرات شبکه های ماهواره ای، فضاهای مجازی به دانش آموزان و…..  مهمترین ابزار پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و بروز جرم در جامعه استasib-ej-new1.

وی با بیان برخی باورهای غلط در سوء مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان ، روشهای پیشگیری از آنها را برای شرکت کنندگان در این کارگاه تشریح کرد.

گوزلی در پایان از برنامه های این کارشناسی در راستای پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی خبر داده و افزود: ما آمادگی کاملی برای برگزاری همایش آسیب های اجتماعی به تفکیک شهرها، صیانت از حقوق همکاران و دانش آموزان، سالم سازی محیط فیزیکی آموزشگاه از خطرات ناشی از همسایگان و مسیر تردد دانش آموزان و مغازه های ناسالم، اهمیت حفاظت از سایت ها و اینترنت مدارس، آموزش رانندگان سروریس مدارس و….. داریم.

شایان ذکر است که این کارگاه آموزشی با همت کارشناسان حراست و نیروی انسانی اداره  برای بیش از ۲۵۰ نفر از همکاران دوره های اول و دوم متوسطه منطقه برگزار شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.