کد خبر : 90033
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مارس 2016 - 9:09

کارگاه آموزش آشنایی با آثار سوء مصرف مواد مخدر در شبستر برگزار شد

کارگاه آموزش آشنایی با آثار سوء مصرف مواد مخدر در شبستر برگزار شد

به گزارش شبستر نیوز  مدیریت آموزش و پرورش شبستر، با حضور محمد باغبان جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان وگوزلی کارشناس حراست اداره، کارگاه آموزشی آشنایی با آثار سوء مصرف مواد مخدر ویژه دانش آموزان مدارس نمونه شندآباد، محمود شفاعی شندآباد، هنرستان امام خمینی(ره) شبستر ، اولیای مدارس وایقان و مشاورین منطقه بصورت جداگانه برگزار

به گزارش شبستر نیوز  مدیریت آموزش و پرورش شبستر، با حضور محمد باغبان جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان وگوزلی کارشناس حراست اداره، کارگاه آموزشی آشنایی با آثار سوء مصرف مواد مخدر ویژه دانش آموزان مدارس نمونه شندآباد، محمود شفاعی شندآباد، هنرستان امام خمینی(ره) شبستر ، اولیای مدارس وایقان و مشاورین منطقه بصورت جداگانه برگزار شد.

محمد باغبان در نشست آموزشی “پیشگیری از اعتیاد” گفت: تنوع و تعدد انواع مواد مخدر و روانگردان در راستای سیاست های استکبار جهانی برای به زانو در آوردن نظام اسلامی ایران است و باید با تشریح انواع این مواد، خانواده ها و جوانان را به آگاهی مضرات مواد افیونی دعوت کرد.

جانشین دبیرستاد میارزه با مواد مخدر استان در این کارگاه در زمینه میزان اعتیاد در سطح کشور و استان، لزوم آگاهی و آشنایی دانش آموزان با مواد مخدر، مقایسه مواد مخدر سنتی و صنعتی و هم چنین پیامدهای منفی آن بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی و افزایش سطح آگاهی جوانان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی مطالبی را تشریح و تبیین نمود.

وی در بیان دیگر عوامل بروز آسیب های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر و در مرحله اول گرایش به مصرف سیگار را دروازه ورود به صحنه انواع آسیب ها برشمرد و مراقبت خانواده ها و اولیاء را از فرزندان در این زمینه خواستار شد.

باغبان افزود: بیش از هزار نوع مواد مخدر به شکل های آدامس، پودر، مایع، برچسب، خوراکی، قرص و کپسول وجود دارد که نوع صنعتی آنها خطرناک ترند و با علایمی همچون ایجاد توهم و درد، افزایش ضربان، حرکات غیر ارادی، قرمز شدن رنگ چشم شناخته می شود.

باغبان در پایان اظهار امیدواری کرد: با آموزش صحیح به جوانان و خانواده هایمان می توانیم در کاهش اثرات مخرب این مواد خانمان برانداز در میهن مان کوشا باشیم.

کارشناس حراست اداره با بیان برخی باورهای غلط در سوء مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان، روشهای پیشگیری از آنها را برای شرکت کنندگان در این کارگاه تشریح کرد.

مجید گوزلی گفت: پیشگیری، بهترین راه مقابله با اعتیاد در جامعه است و پیشگیری از طریق آموزش و فرهنگ سازی توسط سازمانهای مردم نهاد به راحتی قابل اجراست.

گوزلی در پایان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی با انواع مواد مخدر و اثرات سوء مصرف آن، ارتقای سلامت نوجوانان، آموزش مهارت نه گویی به اعتیاد و آشنایی با مضرات مصرف مواد مخدر و اثرات مخرب آن  در روند تحصیلی برای دانش آموزان این مواد و راه های پیشگیری از ابتلا به اعتیاد بیان کرد.pc109e4fba2ab2b193109af613d0246c5c_7r21qzshhus3jzvgrl8

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.