کد خبر : 89895
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مارس 2016 - 9:38

حلقه‌های سیاه دور چشمانتان را به راحتی محو کنید

حلقه‌های سیاه دور چشمانتان را به راحتی محو کنید

تیرگی اطراف چشم می‌تواند به دلایل مختلفی روی دهد که برای درمان آن می‌توان از راه‌های طبیعی و مواد خانگی متنوع استفاده کرد که بسیار کم‌هزینه‌اند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر تهرانچی متخصص پوست و زیبایی، با اشاره به راه‌های طبیعی درمان سیاهی و گودی زیر چشم گفت: میوه‌هایی که حاوی اسیدهای میوه هستند، با خاصیت لایه‌برداری و رطوبت‌رسانی خود می‌توانند رنگ بهتری را به پوست دهند. رطوبت‌رسانی باید با یک منبع مطمئن انجام گیرد، چرا که ممکن است پوست حساس زیر چشم به برخی مواد واکنش نشان دهد و حساسیت ایجاد شود. مواد آلرژن توسط پوست اطراف چشم سریع‌تر جذب می‌شوند و حساس بودن آن ناحیه می‌تواند منجر به تورم و خارش شود.

وی بیان کرد: برای بهبود کبودی دور چشم مصرف سبزی‌ها به ویژه سبزی‌های سبزرنگ مثل کاهو و اسفناج، نوشیدن آب کافی در طول روز به منظور حفظ رطوبت بدن و خوردن میوه‌هایی مثل موز و انار توصیه می‌شود. همچنین استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران، شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعناع که از جوشاندن برگ‌های این گیاه به دست می‌آید، می‌تواند در درمان این تیرگی‌ها مفید باشد.

این متخصص پوست و مو و زیبایی با اشاره به تاثیر موادی مثل گلاب، عصاره خیار، رب گوجه فرنگی و چای کیسه‌ای، تصریح کرد: عصاره خیار به دلیل اینکه این ماده هیچگونه آلرژی ایجاد نمی‌کند، برای شفاف شدن پوست موثر است. گلاب علاوه بر رفع خستگی پوست برای درمان تحریکات پوستی و قرمزی و التهاب چشم بسیار مفید است و در صورت حساسیت نداشتن برای با طراوت ساختن چشم و از بین بردن سیاهی دور چشم مقداری پنبه را با گلاب مرطوب کنید و آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. روش قدیمی استفاده از چای برای از بین بردن پف و یا سیاهی زیر چشم می‌تواند کاربرد داشته باشد، اما استفاده از رب‌ها مثل رب گوجه فرنگی به دلیل داشتن مواد افزودنی و آلرژن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است جریان را بدتر از قبل کند.

دکتر تهرانچی خاطرنشان کرد: در استفاده از راه‌های خانگی و طبیعی برای درمان گودی و کبودی زیر چشم‌ها حتما به حساس بودن پوست اطراف چشمانتان دقت کنید و تا از حساسیت‌زا بودن یا نبودن مواد اطلاع دقیق پیدا نکردید، استفاده نکنید. علاوه بر این ‌راه‌ها می‌توانید از کرم‌های مخصوص پوست‌های حساس که خیلی هم قوی نباشند، استفاده کنید، زیرا این کرم‌ها هم کار رطوبت‌رسانی را انجام می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.