کد خبر : 88686
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2016 - 12:26

پایتخت قتل دنیا کجاست؟ +عکس

پایتخت قتل دنیا کجاست؟ +عکس

جسد بی سر رییس پلیس روی پلی در اطراف شهر پیدا شد. وی چهل ونهمین افسر پلیسی بود که در سال ۲۰۱۵ و هفدهمین فردی بود که در آن روز به قتل رسید.

به گزارش شبستر خبر به نقل از جام نیوز، طبق آمار رسمی “ال سالوادور” خشن ترین کشور دنیاست و پایتخت آن یعنی “سن سالوادور” بیشترین آمار قتل را در میان پایتخت های جهان دارد. شهرهای این کشور شاید از مناطق جنگی دنیا، بیشتر خونریزی به خود دیده باشد.

طبق آخرین آمار مرکز پزشک قانونی ال سالوادور، سال گذشته ۶۶۵۶ نفر در این کشور به قتل رسیدند. این بدان معناست که نرخ قتل در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱۶ نفر است که این نرخ ۱۷ برابر نرخ جهانی است. در مقایسه باید گفت که در کشور کانادا که پنج برابر جمعیت ال سالوادور جمعیت دارد در سال ۲۰۱۴ تعداد  ۵۱۶ نفر به قتل رسیدند که یک سیزدهم آمار قتل در ال سالوادور است.

شرایط و شکل قتل ها در این کشور آمریکای جنوبی بسیار مشابه و در اغلب آن ها مواد مخدر در میان است و  اکثر افرادی که در این خونریزی ها نقش دارند به مکزیک و آمریکا فرار می کنند.

پایتخت قتل دنیا کجاست؟ +عکس

دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که بیشتر کوکایین قاچاق از کلمبیا، پیش از ورود به آمریکا از ال سالوادور و مکزیک عبور می کند. بنابراین به دلیل گردش مالی بالای پول قاچاق، درگیری های خشن بین خرده فروشان در این کشورها بسیار محتمل است. درگیری های شدید بین گروه های رقیب معمولا باعث می شود که تعداد زیادی از افراد عادی جامعه نیز به قتل برسند.

در این میان تعداد زیادی از نیروهای پلیس نیز به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری یا همکاری ناقص با قاچاقچیان به شکل فجیعی به قتل می رسند. به طور مثال سال گذشته یکی از فرماندهان پلیس به دلیل فراهم نکردن محیطی بهتر برای زندانیان قاچاقچی، سر از تنش جدا شد.

پراکندگی قتل های ال سالوادرو نیز به نوبه خود قابل توجه است. بیش از ۴۸ درصد از قربانیان در سال ۲۰۱۵ مردان بین ۱۵ تا ۲۹ سال بودند  و بیش از نیمی از قتل های این کشور در چهار منطقه انجام شد: سن سالوادرو، لا لیبرتاد، سویاپانگو و اوسولوتان. از این رو شهرهای اصلی این کشور به طور فزاینده ای غیر قابل سکونت شده اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.