کد خبر : 88679
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2016 - 12:20

ظریف: مواضع ایران پیرامون فلسطین و خطرات رژیم صهیونیستی را تشریح خواهیم کرد

ظریف: مواضع ایران پیرامون فلسطین و خطرات رژیم صهیونیستی را تشریح خواهیم کرد

وزیر خارجه ایران گفت: براساس مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی مواضع خود را درباره سیاست‌های رژیم صهیونیستی مطرح خواهیم کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به جاکارتا پایتخت اندونزی در جمع خبرنگاران اعزامی درباره هدف از این سفر عنوان کرد: حدود یک سال است که از سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری اجلاس ویژه سران درباره بحث فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین درخواست صورت گرفته و لذا این اجلاس بعد از یک سال به همت دولت اندونزی تشکیل شده که ما از این اقدام به موقع و ضروری آنها سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: ما نیز براساس مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی مواضع خود را درباره فلسطین و سیاست‌های رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی به خطراتی که این رژیم برای جهان اسلام ایجاد کرده، نکاتی را مطرح خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگو با مقامات اندونزیایی درباره نحوه همکاری در سازمان همکاری اسلامی و روش‌های بهبود روابط صحبت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ما در یک اجلاس بین‌المللی هستیم و بیشتر تمرکز همه دوستان بر پیگیری موضوعات بین‌المللی است ولی از فرصتی که پیدا خواهد شد برای پیشبرد روابط دوجانبه با اندونزی استفاده خواهیم کرد.

ظریف در عین حال خاطرنشان کرد که مناسبات تهران و جاکارتا در یک سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه این سفری طولانی خواهد بود، افزود: علاوه بر اندونزی از سنگاپور، برونئی، تایلند، نیوزیلند و استرالیا نیز بازدید خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تایلند در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی شرکت و دیدارهای دوجانبه با مقامات این کشور خواهم داشت. در سایر کشورها درباره همکاری‌های سیاسی اقتصادی و همکاری در جهت مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بحث و گفت‌وگو خواهم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.