کد خبر : 88676
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2016 - 12:13

تصاویر/ بازگشت به شهری که بر باد رفت

تصاویر/ بازگشت به شهری که بر باد رفت

مردم شهر کردنشین “جزیره” در جنوب شرق ترکیه که از ۳ ماه پیش به دنبال تشدید عملیات نیروهای امنیتی این کشور علیه نیروهای پ.ک.ک شهر را ترک کرده بودند روز گذشته بعد از اعلام پایان منع رفت و آمد ۲۴ ساعته به شهر خود بازگشتند اما جنگ چیزی از خانه و کاشانه آنها باقی نگذاشته است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از دانا، قانون منع آمد و شد در شهر جزیره از بیش از دو ماه و نیم پیش به دنبال وقوع درگیریهای شدید بین نیروهای ارتش و کردهای مسلح در این منطقه مرحله اجرا درآمد.

حال پس از برطرف شدن اولین موانع، هزاران نفر از اهالی شهر جیزره سپیده دم با در دست داشتن وسایل شخصی خود، در مقابل پستهای ایست و بازرسی که توسط نیروهای امنیتی در مبادی ورودی شهر دایر شده بود، صف کشیدند.

با این حال آثار ویرانی ناشی از اصابت گلوله سلاحهای سنگین در درگیری بین نیروهای ویژه پلیس ترکیه و هواداران حزب کارگران کردستان این کشور (پ.ک.ک) در خیابانهای شهر مشاهده می شود. در طول مسیر نیز حفره هایی که ناشی از اصابت گلوله ها به در و دیوار ساختمان ها و فروشگاهها است، به چشم می خوردند. خانواده های بسیاری نیز در بازگشت به شهر به دنبال جنازه هایی که زیر آوار مانده اند و برخی وسایل شخصی می گشتند.

سازمان حقوق بشر ترکیه هفته پیش اعلام کرد که دست کم ۱۷۸ غیر نظامی در این درگیریها کشته شده اند و دهها هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه های خود شدند. درگیری بین نیروهای ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه سال گذشته با نقض توافق صلحی که در پاییز ۲۰۱۲ میلادی بین دو طرف امضا شده بود، از سر گرفته شد. عکس های زیر را روز گذشته خبرگزاری های رویترز و اسوشیتدپرس منتشر کردند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.