کد خبر : 88228
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مارس 2016 - 11:06

اجازه اسکان در پارک ها در عید نوروز امسال داده نمی شود

اجازه اسکان در پارک ها در عید نوروز امسال داده نمی شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ساماندهی مسافران نوروزی و هماهنگی بین سازمان هتلداران، مهمانپذیران و مراکز اسکان آموزش و پرورش، گفت: در عید نوروز امسال اجازه اسکان در پارک ها داده نمی شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تبریز بیدار، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی دوشنبه شب در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی با تاکید بر تلاش دستگاه های خدمات رسان در امر اسکان و خدمات نوروزی اظهار کرد: نوروز امسال با شعار ‘ نوروزی شاد با سفری ایمن ‘ نامگذاری شده است که دستگاه ها در بنرها و بروشورها این شعار را درج کنند.

محمدصادق پورمهدی با بیان این که هر چقدر مردم و جامعه را شاد نگه داریم، ناهنجاری اجتماعی کمتر می شود، افزود: صدا و سیما با تهیه برنامه های شاد و مفرح، شناسایی آداب و رسوم منطقه و معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی در معرفی استان و جذب مهمانان نوروزی تلاش کند.

وی با تاکید بر باز و تمیز بودن مساجد و نمازخانه های بین راهی در تمام ساعات شبانه روز به ویژه درایام نوروز، بر ضرورت بازدید از مراکز عرضه سوخت و نظارت بر نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی این نهاد توسط شرکت نفت تاکید کرد.

پورمهدی همچنین با تاکید بر ساماندهی مسافران نوروزی و هماهنگی بین سازمان هتلداران، مهمانپذیران و مراکز اسکان آموزش و پرورش، گفت: در عید نوروز امسال اجازه اسکان در پارک ها داده نمی شود.

وی بر برخورد مناسب با مهمانان نوروزی توسط مسوولان مراکز پذیرش مهمان، رانندگان تاکسی و راهنمایان سفر تاکید و خاطرنشان کرد: درایام نوروز بازار تبریز و تیمچه ها برای بازدید و خرید گردشگران نوروزی حتما باز باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مراکز اسکان آموزش و پرورش فقط فرهنگی ها را پذیرش کرده و کسانی که می خواهند منازل مسکونی خود را به مسافران نوروزی اجاره دهند، حتما مجوز لازم را از مراکز مربوطه اخذ کرده و آن مکان را به ثبت برسانند.

پورمهدی همچنین درباره ایمنی جاده ها و رسیدگی به وضعیت تابلوها و علایم هشدار دهنده درکنار جاده ها به سازمان راه و شهرسازی گفت: وضعیت بزرگراه پیامبر اعظم نامطلوب بوده و باید لکه گیری و رویه آسفالت آن تا عید نوروز انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت عدم رفع نواقص این بزرگراه از قبیل روشنایی، خط کشی و تابلو ها، عوارضی را بر می داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز از آغاز برنامه های استقبال از نوروز خبر داد و گفت: از دو ماه پیش تیم های نظارتی برای بازرسی از مراکز گردشگری آغاز شده و اخطار و تذکرات صادر می شود.

فرزین حق پرست با بیان این که کلاس های آموزشی برای راهنمایان گردشگری و متولیان خدمات نوروزی شروع شده و ادامه دارد، افزود: برگزاری بازارچه های صنایع دستی در تبریز و ۱۲ نقطه استان، توزیع کتابچه راهنما و نقشه، سی دی و بروشور از جمله اهداف این سازمان است.

وی از آماده سازی موزه ها و اماکن فرهنگی برای بازدید گردشگران و مسافران در ایام نوروز خبر داد و گفت: اجرای آیین های سنتی و اصیل، موسیقی عاشیق، اجرای نمادین سفیران نوروزی از صدا و سیما از ۲۵ اسفند آغاز می شود.

حق پرست برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، مراسم چهارشنبه سوری، مراسم سمنو پزان و نمایشگاه عکس را از جمله برنامه ذکر کرد و افزود: لوگوی فرش جهانی تبریز درکنار تبریز ۲۰۱۸ نیز درایام نوروز توزیع می شود.

مدیرکل پایانه های آذربایجان شرقی نیز دراین جلسه از آغاز پیش فروش بلیط های نوروزی برای ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: از امروز پیش فروش بلیط های اتوبوس آغاز شده و برآورد ما حاکی از افزایش ۱۵ درصدی تقاضاست.

داریوش باقر جوان از ممنوعیت سرویس دربستی درایام نوروز توسط شرکت های حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین شرکت ها اجازه سرویس دربستی نداشته و میزان رضایت مندی از مسافران درایام نوروز به عمل می آید.

آذربایجان شرقی با توجه به امکانات گردشگری، آثار تاریخی و باستانی یکی از مقاصد عمده گردشگری محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.