کد خبر : 88086
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فوریه 2016 - 21:03

بحران آب جدی‌ترین خطر پیش روی جوامع بشری است

بحران آب جدی‌ترین خطر پیش روی جوامع بشری است

شهردار شهرخامنه گفت:بحران آب جدی‌ترین خطر پیش روی جوامع بشری ‌است و زنگ خطر کم آبی به صدا درآمده است.

Picture-749-150x150به گزارش شبسترنیوز شریفی شهردار خامنه با اعلام این مطلب گفت : امروزه بحران آب و صرفه جویی در منابع آبی و مصرف آب یکی از پر اهمیت ترین چالش ها و مشکلات پیش رو جوامع بشری است.

وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب یک وظیفه بزرگ بر عهده همگان می‌باشد، افزود: در حال حاضر به دلیل عدم استفاده مناسب از منابع آبی و تعرضات انسانی در چرخه عادی طبیعت، مشکلات بزرگی از قبیل کم‌آبی ایجاد شده است که اگر به همین منوال ادامه یابد به اصلی‌ترین مشکل جوامع بشری بدل خواهد شد.

شریفی به اقدامات شهرداری خامنه در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره داشته و افزود: در راستای صرفه جویی در مصرف آب فضای سبز و اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام شهری و آبیاری قطره ای فضای سبز ، عملیات احداث استخر بزرگ شهرداری آغاز گردیده است . شهردار خامنه افزود: در این پروژه به منظور جلوگیری از اسراف آب پس از بررسی و  مطالعات کارشناسان ، عملیات احداث استخر در زمینی به ابعاد ۲۰*۲۰ متر با قابلیت ذخیره سازی آب به حجم ۲۰۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: متعاقباً در سال آتی نیز با اجرا و تکمیل شبکه آبرسانی آب خام امیدواریم ضمن صرفه جویی در آب های مصرفی فضای سبز هزینه های شهرداری در این رابطه را نیز تقلیل بخشیم.ایشان با اشاره به جدول کشی خیابان حسینی(مسیر وادی رحمت) در سال جاری توسط شهرداری و صرف هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال اشاره داشت و افزود : این پروژه علاوه بر جدول کشی خیابان و کادر بندی آن و جمع آوری و هدایت آبهای سطحی خیابان جدید الاحداث ،  بعنوان کانال بتنی آبهای قنات و رودخانه مسیر را بدون افت و نفوذ در مسیر به باغات داخل حریم و محدوده هدایت میکند.

شریفی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با همکاری اداره جهاد کشاورزی و مساعدت های مدیریت محترم جناب آقای مهندس فتحی بتوانیم در سال آتی پروژه انتقال آب کشاورزی و کانال کشی مسیر را به اتمام برسانیم که بی شک تاثیرات زیادی در جلوگیری نفوذ آب در مسیر و صرفه جویی آب های کشاورزی خواهد داشت.

Picture-025 Picture-031 Picture-035 Picture-042

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.