کد خبر : 88049
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فوریه 2016 - 11:03

کتاب «از خامنه تا خرمشهر» در تبریز رونمایی شد

کتاب «از خامنه تا خرمشهر» در تبریز رونمایی شد

آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از خامنه تا خرمشهر» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اذربایجان شرقی، آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب از خامنه تا خرمشهر توسط حوزه هنری استان و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار گردید.

در ابتدای این آیین، اسماعیل اسماعیلی مشنقی نویسنده کتاب، با اشاره به محتوای کتاب، اظهار داشت: کتاب «از خامنه تا خرمشهر» بازگوکننده خاطرات گردان ۴ از گردان‌های پادگان ولی‌عصر است که بعدها این گردان‌ها هسته اولیه تشکیل تیپ محمد رسول‌الله بودند.

وی افزود: علاوه بر روایت خاطرات دوران کودکی و خاطراتم از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعی کردم خاطرات چهره‌های سرشناس دوران دفاع مقدس ازجمله شهید بروجردی، شهید همت و خاطراتی از حاج احمد متوسلیان را نیز بازگو کنم.

نویسنده کتاب «از خامنه تا خرمشهر»، با اشاره به داستان این کتاب، خاطرنشان کرد: «از خامنه تا خرمشهر» خاطرات یک رزمنده معمولی است که سعی دارد در حد توان اطلاعاتی از دوران انقلاب و ظلم‌های رژیم سابق تاریخ و اتفاقاتی که در دوران مقدس شاهد آنها بوده را به خواننده امروزی ارائه کند.

وی افزود: به علت محرمانه بودن برخی از خاطراتم در این کتاب نیامده ولی سعی دارم بخشی از خاطرات مأموریت‌های خارجی‌ام که قابل‌انتشار باشد را در کتاب دیگری بیان کنم.

در ادامه این آیین، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: کتاب “از خامنه تا خرمشهر” خاطرات خود نوشت “اسماعیل اسماعیل مشنقی” است که به سال ۱۳۹۴ توسط انتشارات سوره مهر و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی منتشرشده است.

وی ادامه داد: تنها جنگی که انسان‌ها و رزمندگانش بزرگ‌تر از خود جنگ بود، هشت سال دفاع مقدس بود و اگر برگی از وجود این انسان‌ها کم شود آیندگان ما را نخواهند بخشید.

حسن میلانی با اشاره به اینکه نویسنده این اثر خاطرات گردان ۴ از گردان‌های پادگان ولی‌عصر را بازگو می‌کند که بعدها این گردان‌ها هسته‌ی اولیه‌ی تشکیل تیپ محمد رسول‌الله(ص) بودند، گفت: اسماعیلی در این اثر علاوه بر روایت اتفاقات دوران کودکی و خاطراتشان از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعی نموده، خاطرات چهره‌های سرشناس دوران دفاع مقدس ازجمله شهید بروجردی، شهید همت و حاج احمد متوسلیان را نیز به تصویر بکشد.

در این مراسم همچنین، رضا قلی زاده معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار آذربایجان شرقی، محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، احد گودرزیانی کارشناس و منتقد، و جمعی از نویسندگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار گردید و سپس کتاب، موردنقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.