کد خبر : 87947
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فوریه 2016 - 11:01

ترامپ: اگر رئیس جمهور شوم، خبرنگاران را تحت پیگرد قرار می‌دهم!

ترامپ: اگر رئیس جمهور شوم، خبرنگاران را تحت پیگرد قرار می‌دهم!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورتی که رئیس جمهور شود، حمایت‌های قانونی از خبرنگاران را کاهش می‌دهد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه تهدید کرد در صورتی که رئیس جمهور این کشور شود، حمایت‌های قانونی از خبرنگاران را کاهش خواهد داد و تعقیب قضایی آن‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی در شهر «فورت ورث» ایالت تگزاس اعلام کرد قصد دارد قوانین مربوط به «افترا» را آسان‌تر کند.

ترامپ در اینباره گفت تغییرات قانونی مورد نظر وی بدین معنا است که «زمانی که خبرنگاران عمدا اقدام به نوشتن مطالب منفی و غیر واقعی کنند، می‌توانیم آن‌ها را مورد پیگرد قضایی قرار دهیم و مبالغ کلانی پول را از این رهگذر نصیب خود کنیم.»

وی در ادامه گفت در صورتی که رئیس جمهور آینده آمریکا شود، سازمان‌های خبری که از او انتقاد کرده‌اند «با مشکلاتی» روبرو خواهند شد. وی همچنین به صورت خاص به نشریه «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» اشاره کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماه گذشته نیز تهدید کرده بود روزنامه واشینگتن پست را مورد پیگرد قضایی قرار می‌دهد. وی این موضوع را پس از آن اعلام کرد که این روزنامه، مقاله‌ای را درباره ورشکستگی قمارخانه «آتلانتیک سیتی،» که به ترامپ تعلق دارد منتشر کرد.

ترامپ همچنین بار‌ها در پایگاه شبکه اجتماعی تویی‌تر، از خبرنگاران و سازمان‌های رسانه‌ای که اقدام به پوشش اخبار مربوط به وی کرده‌اند، انتقاد کرده است. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به خبرگزاری اسوشیتد پرس اشاره کرد.

اعلام این موضوع توسط ترامپ، انتقادات حامیان «الحاقیه نخست» قانون اساسی آمریکا را در پی داشت.

بر اساس قوانین مربوط به افترا در آمریکا، چهره‌های دولتی معمولا به سختی می‌توانند خبرنگاران یا سایر افرادی را که از آن‌ها انتقاد می‌کنند، مورد پیگرد قضایی قرار دهند. بر اساس این قوانین، شاکی برای پیروز شدن در یک پرونده باید حقیقتا ثابت کند که سخنان نادرست، با انگیزه شرورانه یا بی‌توجهی به حقیقت مطرح شده است.

ترامپ در این باره گفت وی قصد دارد سطح این معیار‌ها را پایین بیاورد. وی افزود: «مردم شما (خبرنگاران) را به گونه‌ای مورد پیگرد قانونی قرار خواهند داد که تا کنون رخ نداده است.»

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.