کد خبر : 87467
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فوریه 2016 - 9:20

نوسازی و مقاوم سازی ۵۲ درصد از مسکن‌های روستایی در آذربایجان شرقی

نوسازی و مقاوم سازی ۵۲ درصد از مسکن‌های روستایی در آذربایجان شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند بازسازی خانه‌های روستایی ضعیف است، گفت: نوسازی و مقاوم سازی تنها ۵۲ درصد از ۲۸۰ هزار خانه روستایی وضعیت قابل قبولی نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی برای بازسازی انجام گیرد.

به گزارش شبسترخبر به نقل از تسنیم، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه از ساخت و ساز مقاوم روستایی حمایت می‌شود اظهار داشت: اگر فردی به روستای خود برای ساخت و ساز رجوع کرد از وی حمایت می‌کنیم و مجوز ساخت و ساز در روستا به وی صادر می‌شود.

وی افزود: این کار در حالی انجام پذیر است که مانع توسعه شهر نشود؛ این کار در روستاهای نزدیک شهرستان تبریز ممکن نیست، چراکه مانع توسعه شهری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند بازسازی خانه‌های روستایی ضعیف است، تصریح کرد: نوسازی و مقاوم سازی تنها ۵۲ درصد از ۲۸۰ هزار خانه روستایی وضعیت قابل قبولی نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی جهت بازسازی انجام گیرد.

پورمهدی با اشاره به مسکن مهرهای واگذار شده در آذربایجان شرقی، اذعان داشت: از ۳۶ هزار واحد مسکن مهر، ۳۱ هزار واحد تحویل شده و تنها ۵ هزار واحد تا اتمام کامل واگذاری این مساکن باقی مانده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه شوراها و دهیارها نقش اساسی در توسعه روستاها دارند، خاطرنشان کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از دهیارها و شورای روستاها حمایت کنیم، چراکه سختی کار توسعه روستایی بر دوش آن‌ها بوده و در این مورد باید حمایت های بیشتری از آنها صورت گیرد.

وی در پایان بر تلاش جدی در توسعه روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: با توسعه روستاهای استان شاهد افزایش اشتغال و درآمد خواهیم بود که توجه به این موضوع باید در اولویت مدیران استان قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.