کد خبر : 87321
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فوریه 2016 - 10:29

تبلیغ انتخاباتی به بهای مخدوش شدن چهره شهرها!

تبلیغ انتخاباتی به بهای مخدوش شدن چهره شهرها!

پوسترهای رنگارنگ، ستادهای فعال در تمام شهرها و حتی برخی روستاها از رقابت پرشور ۱۷ کاندیدا برای احراز یک کرسی در شبستر حکایت دارد.

به گزارش شبسترنیوز تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی که از اولین ساعات پنج شنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در شهرستان شبستر آغاز گردیده، وارد مرحله جدیدی شده است.
شبستر، یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که با داشتن ۹ شهر دارای بیشترین تعداد شهر در بین شهرستان های استان می باشد .
پوسترهای رنگارنگ، ستادهای فعال در تمام شهرها و حتی برخی روستاها از رقابت پرشور ۱۷ کاندیدا برای احراز یک کرسی در شبستر حکایت دارد.
سید سعید کاشانی فرماندار شهرستان شبستر با اعلام مشخصات نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۳۶ آئین نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از همگان دعوت کرده تا همه کاندیداها و طرفداران آنها فارغ از رویکردهای سیاسی و فکری شان در یک رقابت سالم شرکت کنند و مردم نیز در هفتم اسفند در انتخابات و پای صندوق آراء حضوری فعال داشته باشند.
اما در این دوره از انتخابات، هم به دلیل کثرت کاندیداهای مجلس و هم به دلیل همزمان شدن انتخابات مجلس با انتخابات مجلس خبرگان، شاهد حجم عظیم پوسترهای تبلیغاتی هستیم که زیبایی شهرها را به تاراج برده اند. نامزدهایی که با ترکیب سنی متفاوت، مدارک تحصیلی و رشته های شغلی متفاوت با نصب انواع تراکت، بنر با ژست ها و وعده های انتخاباتی مختلف سعی در جلب آراء مردم دارند.
در این دوره از انتخابات انتظار می رفت با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی مجازی از سایت های خبری و اطلاع رسانی گرفته تا شبکه های مجازی نظیر فیس بوک و تلگرام و کانال و … کمتر شاهد تبلیغات کوچه و بازاری باشیم و تبلیغات سنتی و قدیمی جای خود را به این شیوه نوین تبلیغاتی دهد، اما برخلاف این دیدگاه، در کنار بهره گیری کاندیداها از شیوه های نوین تبلیغاتی در فضای مجازی همچنان دیگر شاهد الصاق عکس ها و پوسترهای مختلف بر دیوارها و تابلو ها، پاره کردن عکس های سایر کاندیداها، چسباندن پوستر در محل های غیر مجاز هستیم.
نامزدهایی که در شعارهای تبلیغاتی خود، التزام به قانون، تامین آسایش و آرامش مردم را سفارش کرده و آرمان خود می دانند اما متاسفانه برخی از طرفداران آنها با برخی از اقدامات هنجارشکنانه چهره شهرها را تبدیل به محلی برای کارزار و دوئل انتخاباتی کرده اند تا یک رقابت سالم انتخاباتی! به ویژه در آستانه عید نوروز و آغاز سال جدید و مسافرت میهمانان به شهرهای منطقه نباید چهره ی شهرهای ما آشفته و مغشوش عملکرد مدعیان قانون مداری و آبادانی باشد!
علیرضا خوش نیت

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

حسین خلیلیان یکشنبه , 21 فوریه 2016 - 11:36

با سلام و تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی
مقاله خوبی بود.استفاده کردم.
بنده حقیر با شعار خرد زیست محیطی وارد این عرصه رقابت شدم
لذا به جز جایگاه هایی که شهرداری های محترم اعلام کردند
در مکان های عمومی و فضای شهر و روستا تبلیغات نکرده و نداشتم.
و صرفاْ تراکت های اینجانب تحویل درب منازل شده است.
امید است این فرهنگ یعنی هرفعالیتی با توجه به خرد زیست محیطی در شهرستان عزیزمان عملیاتی شود.
ارادتمند شما:حسین خلیلیان وایقان
کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی -شبستر

محسن چهارشنبه , 24 فوریه 2016 - 11:32

تشکر از مهندس خلیلیان
بقیه کاندیداها باید مهندس رو الگو قرار بدهند به خاطر عمل کردن به شعاری که گفتن