کد خبر : 87209
تاریخ انتشار : شنبه 20 فوریه 2016 - 10:59

مراقب باشید به این ۴ خوراکی معتاد نشوید!

مراقب باشید به این ۴ خوراکی معتاد نشوید!

ماکارونی یکی از اعتیادآورترین خوراکی‌هایی است که در سبد غذایی ما وجود دارد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، زیاده روی در مصرف برخی مواد غذایی عوارض زیادی برای بدن به وجود می آورند.

نان سفید

یکی از مهمترین عناصر در میان مواد غذایی، نان است ولی دقت داشته باشید که نان‌های سفید مانند انواع نان‌های باگت یا لواش، بدترین نان‌هایی هستند که می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع نان از آرد فرآوری شده بدون سبوس پخته می‌شود. همچنین، هیچ ماده مغذی برای بدن در آن‌ها دیده نمی‌شود. برای داشتن بدنی سالم‌تر بهتر است نان سنگک و سایر نان های سبوس دار را جایگزین نان سفید کنید.

ماکارونی

ماکارونی یکی از اعتیادآورترین خوراکی‌هایی است که در سبد غذایی ما وجود دارد. با تمام خواص و فوایدی که می‌توان در این خوراکی پیدا کرد، اما زیاده‌روی در آن باعث چاق شدن و افزایش وزن می‌شود. همچنین اعتیاد به ماکارونی چربی‌های بد بدن را افزایش می‌دهد.

چیپس

یکی از خوشمزه‌ترین تنقلات دنیا که سرشار از چربی و نمک است، چیپس سیب‌زمینی نام دارد. با همه مشکلات، چیپس باز هم طرفداران بسیاری دارد و البته سالانه انسان‌های فراوانی را معتاد خود می‌کند. بسیاری از پزشکان، اعتیاد به چیپس را حتی از اعتیاد به سیگار برای بدن مضرتر می‌دانند.

بستنی

بستنی یکی از خوشمزه ترین خوراکی‌ها است اما این نکته را در یاد داشته باشید که بستنی نیز می‌تواند اعتیادآور باشد. اگر روزانه در خیابان‌ها قدم می‌زنید و همیشه بستنی می‌خورید، مراقب معتاد شدن خود باشید. بستنی بدن را خنک می‌کند و قند خون را بالا می‌برد اما از طرفی دیگر در ناحیه شکم شما چربی‌های بسیاری بوجود می‌آورد که از بین بردن آن‌ها کار مشکلی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.