کد خبر : 87192
تاریخ انتشار : شنبه 20 فوریه 2016 - 9:49

همکاری‌های تبریز و هامبورگ، بستر فرصت‌های ارزشمند توسعه‌محور

همکاری‌های تبریز و هامبورگ، بستر فرصت‌های ارزشمند توسعه‌محور

شهردار تبریز با اشاره به زمینه‌های گسترده توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادقی نجفی در دیدار با شهردار هامبورگ ، به حضور چشمگیر ایرانی‌ها و آذری‌زبان‌ها در شهر هامبورگ اشاره کرد و افزود: این امر نشان می‌دهد که زمینه‌های اجتماعی همکاری دو طرف کاملاً فراهم است، بنابراین امروز نوبت مسئولان دو طرف است که همکاری‌های مشترک اجرایی را پایه‌گذاری کرده و توسعه دهند.

وی با برشمردن پیشینه تاریخی تبریز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: به گواه تاریخ، تبریز همواره نقش تعیین‌کننده در حرکت‌های تحول‌آفرین و بالنده جمهوری اسلامی ایران داشته است، بنابراین همکاری‌های این شهر با شهر پیشرفته‌ای چون هامبورگ، می‌تواند به حوزه‌های ارزشمند همکاری دو کشور تسری یابد.

نجفی با تاکید بر اینکه نگرش دیپلماتیک شهرداری تبریز در چارچوب سیاست‌های خارجی کشور، هیچ مانعی برای همکاری با شهرهای مختلف جهان، نمی‌بیند، ادامه داد: مصمم هستیم که در موضوعات مختلف اجرایی اعم از سرمایه‌گذاری، عمرانی، خدماتی و فرهنگی، روابط خود را با هامبورگ توسعه دهیم.

شهردار تبریز با بر شمردن شاخص‌های بین المللی شهر تبریز متذکر شد: جایگاه فراملی تبریز به خصوص در بحث گردشگری، می‌تواند در ارتباط با مدیریت شهری هامبورگ نیز مطرح شود، در این زمینه، مبادله هیئت‌های تخصصی توسعه شهری و همچنین تعیین فرصت های مشترک گردشگری، فرهنگی و هنری ضروری است.

نجفی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار هامبورگ، از وی برای سفر رسمی به تبریز دعوت کرد و افزود: تعامل تبریز و هامبورگ، بستر فرصت‌های ارزشمند توسعه‌محور است، از این رو، سفر جنابعالی و طرح و بررسی قرارداد خواهرخواندگی دو طرف، گام طلایی دو شهر بزرگ از ایران و آلمان خواهد بود.

اولاف شولتز، شهردار هامبورگ نیز در این دیدار، با اشاره به مطالعات و شناخت خود از تبریز اظهار داشت: سفر جنابعالی به هامبورگ، می‌تواند اقدام مهمی در رویکرد بین‌المللی هامبورگ باشد.

وی با بیان این که ارتباطات بین‌المللی ایران در ماه‌های اخیر رو به توسعه بوده است، گفت: همین امر، می‌تواند همکاری‌های تبریز و هامبورگ را در موضوعات مختلف اداره شهر، به نقطه مورد انتظار برساند.

در این دیدار، عباس بدخشان ظهوری سرکنسول ایران در هامبورگ، اسماعیل بابایی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان آذربایجان‌شرقی، شهرام دبیری رییس شورای اسلامی شهر تبریز و اصغر عابدزاده عضو شورا نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.