کد خبر : 86313
تاریخ انتشار : شنبه 13 فوریه 2016 - 17:17

در انتخابات به میزان تقوا، شجاعت و خود آگاهی کاندیداها دقت وتوجه کنیم

در انتخابات به میزان تقوا، شجاعت و خود آگاهی کاندیداها دقت وتوجه کنیم

امام جمعه تسوج گفت: انتخابات بلوغ سیاسی مردم و قانون مداری آنها را بالا برده است و نمونه آن احترام همگانی به تصمیم های قانونی شورای نگهبان در این انتخابات پیش رو است و کسانی که با سخنان و اعتراض های خود به دنبال تضعیف این نهاد هستند به تعبیر امام راحل مفسد می باشند.

photo_2016-02-13_17-11-40به گزارش شبسترنیوز حجت الاسلام  بجانی در خطبه های نماز جمعه تسوج  با تبریک ایام نورانی دهه فجر درباره عمق و حقیقت این نهضت عظیم گفت: این انقلاب به قدری با عظمت است که خودش سخنان و اقدامات بدخواهان را خنثی می کند. گروهی میگویند این انقلاب نتوانست به اهداف خود برسد و کار خاصی انجام نداده است در جواب آنها گفته می شود انقلاب کار خودش را کرده و تمام شده و به هدف خود رسیده است.

وی اظهارکرد:انقلاب اسلامی در دفاع مقدس با تشکیل یک مدینه فاضله ایده آل که آرزوی همه ی مکاتب و جوامع بشری است به هدف خود رسید. در این مدینه فاضله و شهر مقدس انسانهائی در سخت ترین فشارهای اقتصادی در دمای ۵۰ درجه بالای صفر جنوب و ۱۰ درجه زیر صفر غرب در مقابل دشمن بی رحم مسلح در آن شرایط سخت غربت از هدف دور نشدند و با مدیریت قوی به هدف رسیدند .

امام جمعه تسوج افزود: حال هم در خلقت اگر کسی بخواهد موفق شود باید خود را در مسیر اهداف آن ۵ تن قرار دهد و در اینجا هم اگر کسی می خواهد انقلابی باشد باید خود را در مسیر اهداف شهدا قرار دهد و الا خودش گمراه می شود. گلزارهای شهداء نمونه ای از شهرک نورانی انقلاب است. حال اگر کسانی اختلاف افکنی کنند، ناشکری کنند ، با سخنان و رفتارهایی انقلاب را تضعیف کنند، انسانهای با فهم آینده آنها را سرزنش می کنند و در قیامت باید پاسخگو باشند.

بجانی ادامه داد:پس این نهضت که با خون شهداء انقلاب شکل گرفت و با خون شهدای جنگ تحمیلی تداوم یافت بعنوان امانت عظیم در دستان ماست که آیندگان آن را از ما طلب می کنند. اگر خدای نکرده در حفظ این امانت کوتاهی شود خیانتکار محسوب می شویم. البته این انقلاب در ذات خود خصوصیاتی دارد که خود به خود ماندگاری را دارد و نیازی به حفظ از طرف ما ندارد. هر چند ما باید به وظیفه مان عمل کنیم و سعی کنیم انقلابی بمانیم.

وی با بیان عوامل ماندگاری انقلاب افزود:دینی و معنوی بودن و خدائی بودن، بر پایه اراده و خواست مردم تشکیل شدن و اداره آن هم در دست مردم است و انتخابات ۳۶ گانه نشانه آن است و این انتخابات بلوغ سیاسی مردم و قانون مداری آنها را بالا برده است، نمونه آن احترام همگانی به تصمیم های قانونی شورای نگهبان در این انتخابات پیش رو است ،کسانی که با سخنان و اعتراض های خود به دنبال تضعیف این نهاد هستند به تعبیر امام راحل مفسد می باشند.

امام جمعه تسوج تصریح کرد:رهبری دینی بر مبنای تکیه بر ارزشهای انقلاب که هدف مردم و رهبری اعتلای کلمه الله می باشد و اتکاء انقلاب به ایمان مردم و به اخلاص مردم و به خون شهداء از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی می باشند.
وی خاطر نشان کرد: حال وظیفه ما در کنار خصوصیات  ذاتی انقلاب برای حفظ انقلاب از جانب مردم ایمان، بصیرت، حضور در صحنه مخصوصا در وضع موجود که حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات ۷ اسفند از آن دسته است. و از جانب مسئولان تقوا، شجاعت و خود آگاهی است این سه عنصر در همه باید باشد هم در مدیر دولتی ،هم در قاضی دادگستری ،هم در نماینده مجلس ،هم در نماینده مجلس خبرگان ،هم در مسئولان نیروهای مسلح و باید در انتخابات ۷ اسفند در رأی دادن علاوه بر خصوصیات دیگر باید به این سه عنصر توجه جدی شود.

خطیب جمعه تسوج اضافه کرد:اگر تقوا نباشد همه ی کارها خراب می شود وقتی تقوا باشدهر تصمیمی می گیرد هر حرفی می زند برای مصلحت مردم و رضای خداست. وقتی تقوا نباشد انسان از روی عصابنیت و کینه ورزی و طمع حرف می زند اگر تقوا باشد اما شجاعت نباشد اقدام به موقع نمی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:از نشانه های اقتدار نظام بعد از پیروزی سپاه در دستگیری ۱۰ تفنگدار آمریکایی بود که مقام معظم رهبری آن را کار خدا دانست .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.