کد خبر : 86306
تاریخ انتشار : شنبه 13 فوریه 2016 - 13:04

پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم تضمینی/ بی‌نیازی از واردات در سال آینده

پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم تضمینی/ بی‌نیازی از واردات در سال آینده

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی غله ایران از پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تنی گندم تضمینی و بی‌نیازی از واردات در سال آینده خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، علی قنبری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت غله منطقه ۸ کشور اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی شرایط مطلوبی دارد و دولت خدمتگزار توانسته با تدبیر و امید شرایط مطلوبی را برای ما در دنیا به وجود آورد به طوری که با تمام دنیا در یک وضعیت نابرابر مذاکره کردیم و توانستیم به اهداف خود در زمینه هسته‌ای برسیم.

وی افزود: ما برنده مذاکرات بودیم و این خیلی مهم است و امروز گروه‌های سرمایه‌گذاری جهان در حال رقابت برای ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در اینجا هستند.

قنبری ادامه داد: ما در گذشته درآمدهای نفتی بالایی داشتیم و قیمت نفت به ۱۴۷ دلار هم رسید ولی در حال حاضر درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته و به ۲۰ دلار رسیده که هم نعمت و هم نقمت است، که می‌تواند موجب افزایش تلاش ما و رسیدن به خودکفایی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی شود که در این شرایط باید به بخش خصوصی بیشتر تکیه و اعتماد کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی غله ایران تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی رسالت بزرگی از لحاظ تضمین تامین گندم به عهده دارد و در این زمینه سال گذشته ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم خریدیم که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نزدیک به ۱۰ میلیون تن گندم تضمینی بخریم که ما را از واردات بی‌نیاز خواهد کرد.

ذخیره ۵ میلیون تنی گندم در سال ۹۵

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته محموله‌ای هم به ترکیه صادر کردیم و سال آینده بیش از ۵ میلیون تن ذخیره گندم خواهیم داشت و باید سیلوداران به این شرایط مطلوب توجه داشته و به فکر صادرات گندم به کشورهای همسایه مثل عراق باشند.

قنبری با بیان اینکه سال آینده علاوه بر خرید تضمینی گندم، مسئول خرید دانه‌های روغنی هم هستیم، افزود: در آذربایجان‌شرقی باید تلاش کنیم کیفیت محصولات را بالا ببریم و از طریق انتخاب بذر مناسب، کشت، داشت و برداشت استانداردهای مورد نظر را اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی غله ایران یادآور شد: باید شرایطی فراهم آید که کیفیت نان در استان آذربایجان‌شرقی به عنوان استان نمونه و پایلوت مطرح شود و به دلیل سابقه پیشتازی تبریز در گذشته این مهم لاجرم باید تحقق یابد.

وی تاکید کرد: ما مسئول تامین چهار کالای اساسی گندم، برنج، روغن و شکر هستیم که اگر در تولید کمبودی رخ دهد باید به هر حال از طریق واردات این کالاها را تامین کنیم و در نهایت فضای باثباتی را برای مردم فراهم آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.