کد خبر : 84855
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فوریه 2016 - 9:22

“کارت هوشمند ملی” برای انتخابات اسفندماه ضروری نیست

“کارت هوشمند ملی” برای انتخابات اسفندماه ضروری نیست

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت: انتخابات امسال به صورت حضوری و با ارائه شناسنامه و کارت ملی انجام می شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا یغمایی مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات احراز هویت یکی از مهم‌ترین کارکردهای کارت هوشمند ملی در انتخابات است در صورت فراهم بودن بستر، سیستم رای گیری به صورت مجازی انجام می شود و هرجا که نیاز به احراز هویت در فضای مجازی باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت:درحال حاضر به دلیل اینکه عده‌ای از افراد فاقد کارت هوشمند ملی بوده، سیستم رای گیری انتخابات به صورت حضوری و با ارائه شناسنامه و کارت ملی انجام می‌شود.

یغمایی تصریح کرد: در انتخابات امسال تمام اسناد توسط هیئت اجرایی انتخابات از جمله صورت جلسه‌ها،مکاتبات، اسناد و دستورالعمل ها به صورت الکترونیک و آنلاین رد و بدل می شود و همچنین امضای مسئول مرتبط نیز به روش امضای دیجیتال صورت می‌گیرد.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت: در بحث امضای دیجیتال این امکان وجود دارد که فرد اسناد رسمی را در فضای مجازی امضا کرده و به وسیله کلیدهای عمومی و خصوصی، خدمات مورد نظر خود را دریافت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.