کد خبر : 84724
تاریخ انتشار : شنبه 6 فوریه 2016 - 13:20

۱۵۰۰ نفر دیگر به احراز صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس اضافه شدند/ اسامی را ۴ صبح به وزارت کشور دادیم

۱۵۰۰ نفر دیگر به احراز صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس اضافه شدند/ اسامی را ۴ صبح به وزارت کشور دادیم

ره‌پیک از تأیید صلاحیت ۴۰ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس در هیئت‌های نظارت استان‌ها خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اسامی تائید صلاحیت‌شدگان ساعت ۴ بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: پیشتر ۴۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های نظارت استان‌ها تائید صلاحیت شده بودند که با بررسی‌های شورای نگهبان ۱۵ درصد دیگر(۱۵۰۰ نفر) به احراز صلاحیت شده‌ها افزوده شدند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با تأیید صلاحیت هزار و ۵۰۰ داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

ره‌پیک افزود: با افزایش تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از بین ۱۶ داوطلب به بیش از ۲۰ داوطلب افزایش یافت.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه تعداد کل داطلبان مجلس نهم اعم از تأیید، رد و عدم احراز شده،  ۵هزار و ۳۰۰ نفر بود، گفت: فقط تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس دهم از کل داوطلبان مجلس نهم بیشتر است.

ره‌پیک اظهار داشت: تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در هیئت نظارت برانتخابات ۴۰ درصد بود که این رقم در شورای نگهبان به ۵۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: در هیچ دروه‌ای از انتخابات مجلس این تعداد داوطلب تایید صلاحیت شده نداشتیم، البته بخشی از این افزایش ناشی از افزایش داوطلبان مجلس و بخشی هم ناشی از افزایش تعداد تأیید صلاحیت‌شده‌هاست.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در بخشی دیگری از سخنانش، گفت: وضعیت داوطلبان مجلس اعم از تأیید و یا ردصلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه و استانی به صورت تفکیکی در آخرین ساعات شب گذشته در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

ره‌پیک به روند اعتراض داوطلبانی که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند اشاره کرد و افزود: این افراد دو گروه هستند؛ گروه نخست کسانی هستند که توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید صلاحیت شده بودند اما از سوی شورای نگهبان رد شدند و گروه دیگر کسانی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیئت مرکزی نظارت هم رد شده بودند.

وی ادامه داد: گروه نخست که به آنها «رد ابتدایی» هم گفته می‌شود، می‌توانند براساس اطلاعیه صادر شده ظرف سه روز شکایت خود را اعلام کنند و شورای نگهبان هم به مدت یک هفته این شکایات را بررسی می‌کند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: گروه دوم از آنجایی که از سوی هیئت مرکزی نظارت رد صلاحیت شده و شکایت هم کردند و به شکایت آنها رسیدگی نیز شده است، مجاز به شکایت مجدد نیستند.

ره‌پیک به آخرین وضعیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در حال بررسی و تجدیدنظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری قرار داریم و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، ۲۱ بهمن مشخص می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها در چارچوب قانون فعالیت کنند و اعلام مواضع و اقدامات آنها با رعایت قانون باشد تا انتخاباتی با آرامش، امنیت و با مشارکت بالا داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.