کد خبر : 83350
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 فوریه 2016 - 10:49

نقش حیاتی پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در جلوگیری از شیوع آنفلوانزا

نقش حیاتی پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در جلوگیری از شیوع آنفلوانزا

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مثبت پدافند غیرعامل در مواجهه با بحران‌ها گفت: در بحث جلوگیری از شیوع آنفلوانزا به خوبی به این نقش پی بردیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه بحران جزء استان‌های امن کشور است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل، تدارک و برنامه‌ریزی در مواجهه با بحران‌هاست و در مورد اخیر که در برخی از استان‌ها بیماری آنفلوانزا شیوع یافت، با اقدامات مهم مسئولان پدافند غیرعامل استان ما جزء استان‌های امن بود.

وی بابیان اینکه با گسترش استفاده از فضای مجازی تهدیداتی هم متوجه امنیت کشورهاست، گفت: انقلاب اسلامی علاوه بر دشمنان گذشته و استکبار که کماکان در جای خود باقی است، با هجمه‌های گسترده فرهنگی و سایبری هم روبه‌رو است که باید برای کنترل و امنیت آن سخت تلاش کرد.

استاندار آذربایجان شرقی، ضمن تقدیر از ۱۱ دستگاه و نهاد فعال در زمینه پدافند غیرعامل، گفت: همان‌طور که سال‌های گذشته هرگونه حمایت مالی و معنوی در این بخش صورت گرفته است، در سال آینده هم به همان شکل حمایت خواهیم کرد و در سایه فعالیت و حمایت‌های صورت گرفته از استان ما به‌عنوان استان برتر تجلیل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، از آموزش بیش از ۵ هزار معلم، مدیر و معاون در مدارس خبر داد و گفت: علاوه بر آنها دانش آموزان و حتی اولیای آنها هم از آموزش‌های پدافند غیرعامل بهره‌مند شده‌اند.

احمد جهان سری گفت آموزش و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در میان همه اقشار محور اصلی فعالیت پدافند غیرعامل استان است و در سازمان‌ها و ادارات نیز، نزدیک به ۳ هزار نفر آموزش ۱۲ ساعته را طی کرده‌اند.

وی با اشاره به همکاری‌های خوب با شهرداری تبریز در زمینه استانداردسازی ساخت‌وسازهای شهری مطابق با اصول پدافند غیرعامل، گفت: اجرای ماده ۲۱۵ و مبحث ۱۹ و گنجاندن ضوابط پدافند غیرعامل در این مباحث می‌تواند به امنیت ساخت‌وسازها کمک کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، ادامه داد: امنیت مراکز مسکونی و اداری در هنگام بروز بحران و حادثه بسیار مهم است و سعی می‌شود از این به بعد در ساخت‌وسازها، مسائل امنیتی در کنار سایر مسائل در نظر گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.