کد خبر : 83200
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 ژانویه 2016 - 12:46

وصول ۲۱۴ شکایت برای بررسی مجدد صلاحیت‌ها کاندیداهای مجلس در آذربایجان‌شرقی

وصول ۲۱۴ شکایت برای بررسی مجدد صلاحیت‌ها کاندیداهای مجلس در آذربایجان‌شرقی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ۳۱ نفر تاکنون انصراف دادند، ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز عدم احراز و ۳۶۰ نفر نیز تایید شدند که ۲۱۴ نفر برای بررسی مجدد صلاحیت خود اعتراض کرده اند که ۱۸ نفر برای اعتراض مراجعه نکردند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، عباسعلی اسدی، در نشست خبری به مناسبت بررسی مجدد صلاحیت‌ها، با اشاره به اینکه فضا باید به گونه ای باشد که مردم به مشارکت حداکثری ترغیب شوند، اظهار داشت: دشمن هر موقع ایام انتخابات فرا می‌رسد، انواع ترفندها از جمله انواع جوسازی‌ها، آزادنبودن انتخابات، تقلب و… سعی می‌کند تا به نوعی حضور مردم را کمرنگ کند.

وی افزود: کشورهای همسایه ایران که دموکراسی ندارد، دشمن به آنها حساس نیست ولی کشوری که می‌خواهد مردم سالاری در آن حاکم باشد، همه دشمنان انواع هجمه ها را علیه ما اعمال می‌کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دشمن مصداق مردم سالاری و آزادی را در ایران می‌بیند، خاطر نشان کرد: غرب از این ناراحت است و در هر دوره تلاش می‌کنند انتخابات را مخدوش کرده و چهره ایران را در جهان زیر سؤال ببرند.

اسدی با بیان اینکه در کشورهای غربی بالای ۵۰ درصد مشارکت وجود ندارد، تصریح کرد: در ایران انتخاباتی داریم که در دنیا بی سابقه است و مردم ۸۵ درصد در آن مشارکت کردند، بنابراین نتیجه آن شد که دشمن تحمل نکرد و سعی کرد کشور و انتخابات را به آشوب بکشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از حضور مردم می‌ترسد، ابراز داشت: چون مردم سالاری در کشورهای خودشان با مشارکت پایین زیر سؤال می‌رود، سعی در مخدوش کردن انتخابات ایران را دارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، مردم در هر دوره با حضور خود جواب محکمی به دشمنان دادند، تصریح کرد: این نشان از آگاهی، بینش و بصیرت است و مردم با رأی خود به دنیا ثابت می‌کنند که به دنبال مردم سالاری هستند.

وی تضعیف نهادهای انقلابی مؤثر در انقلاب اسلامی را توسط دشمنان نظام یادآور شد و اظهار داشت: دشمن می‌داند قدرت ایران در ولایت فقیه است، حافظان و نگهبانان کشور را که بازوان ولایت هستند، زیر سؤال می‌برند و علیه آن‌ها جوسازی می‌کنند تا از حضور حداکثری مردم بکاهند ولی دست دشمن برای مردم رو شده و جواب دندان شکنی به آن‌ها خواهند داد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، به بررسی شکایات در مورد عدم احراز صلاحیت اشاره کرد و گفت: با ۸۰ درصد افرادی که شکایت کردند ملاقات حضوری داشتیم که مدارک خود را ارئه کردند و آماده بررسی همه مدارک جهت تأیید صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی هستند.

اسدی خاطر نشان کرد: ممکن است اشتباهی رخ داده باشد که با بررسی مجدد موضوع را جبران کرده و صلاحیت شخص را تأیید می‌کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه جواب اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۵ بهمن اعلام می‌شود، افزود: ۴ مرحله برای شکایت به عدم احراز و رد صلاحیت فرصت داده می‌شود که با این وجود خطا به حداقل رسیده و با دقت بیشتری بررسی می‌شود.

اسدی با بیان اینکه نتیجه نهایی و اسامی کامل کاندیداهای مجلس شورای اسلامی پس از چند مرحله بررسی شکایات، ۲۷ بهمن به صورت اطلاعیه در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد، افزود: اسامی نهایی مجلس خبرگان نیز ۲۰ بهمن به فرمانداری ابلاغ شده و به صورت اطلاعیه، یک روز بعد از آن منتشر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۳۱  نفر تاکنون انصراف دادند، ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز عدم احراز و ۳۶۰ نفر نیز تایید شدند که ۲۱۴ نفر برای بررسی مجدد صلاحیت خود اعتراض کرده اند که ۱۸ نفر برای اعتراض مراجعه نکردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.