کد خبر : 82739
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 ژانویه 2016 - 10:10

افزایش ۲ برابری کشفیات مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

افزایش ۲ برابری کشفیات مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته گفت: افزایش دو برابری را به نسبت سال گذشته شاهد هستیم.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی آذربایجان شرقی، سرهنگ اسماعیل اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، به اقدامات پلیس فتا برای مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: این پلیس با تمام امکانات در جهت مقابله و شناسایی باندهای فعال مواد مخدر در فضای مجازی تلاش می‌کند و به همین منظور، برنامه‌ریزی لازم در این راستا انجام‌شده است.

وی ادامه داد: عده‌ای سودجو و فرصت طلب از این فضا برای استفاده جوانان از مواد مخدر تلاش می‌کنند، در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی فعال‌شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره فعالیت‌های مرتبط با مواد مخدر در فضای مجازی، تصریح کرد: فضای مجازی بسیار گسترده است، لذا از تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و ارگان‌ها درخواست داریم به محض مواجهه با موضوعات مرتبط با مواد مخدر در فضای مجازی، نسبت به انعکاس آنها به پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

وی افزود: در فضای مجازی غالباً توسط قاچاقچیان بر بی‌خطر بودن مصرف برای لاغری و تناسب‌اندام تبلیغ می‌شودو با این حربه قصد اشاعه مصرف مواد مخدر در بین جوانان را دارند.

سرهنگ اسماعیل‌زاده، با اشاره به کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته، گفت: ما در مدت ۱۰ ماه اول سال‌جاری،شاهد افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی افزود: طی ۳۸۰۰ فقره عملیات پلیسی، بیش از ۱۲ هزار نفر معتاد جمع‌آوری شده و جهت بازپروری تحویل مراکز نگهداری معتادان شده‌اند و همپنین ۵۵۴۱ نفر از فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح آذربایجان شرقی دستگیر و جهت مجازات تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، کاهش ۱۱ درصدی مرگ‌ومیر معتادان را یادآور شد و گفت: دستگیری و جمع‌آوری معتادان متجاهر و تحویل آنها به کمپ‌های نگهداری خصوصا مرکز ماده ۱۶، سبب شده است امسال، کاهش ۱۱ درصدی مرگ‌ومیر معتادان را داشته باشیم.

وی در پایان برای مقابله با قاچاقچیان و برخورد با معتادان متجاهر و پاکسازی مناطق آلوده از مواد مخدر از عموم اقشار مختلف مردم درخواست همکاری همه‌جانبه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.